10 Obiective Importante ale Unei Campanii PPC Pentru ROI Maxim

Author: Diana Tilă

Unele dintre cele mai adesea utilizate metode pentru a atinge obiectivele de business când vine vorba despre marketingul digital sunt campaniile PPC. Printr-o optimizare corectă a campaniilor plătite, antreprenorii pot beneficia de rezultate rapide și, în funcție de obiectivele setate, pot crește numărul de comenzi, pot fideliza publicul țintă, pot aduce noi leaduri etc.

Bineînțeles, dacă te numeri printre persoanele care nu dispun de timpul necesar pentru a învăța mai multe despre tainele promovării online, poți apela la o agenție de marketing, așa cum este Limitless.ro, care se va ocupa de setarea obiectivelor unei campanii PPC pentru un ROI maxim. Ține minte, pentru a avea parte de rezultatele dorite, este esențial ca alegerea obiectivelor să fie un pas căruia îi este acordată o atenție sporită.

Iată cele mai importante obiective pentru o campanie PPC de succes:

#1. Structură adecvată a contului

Specialiștii PPC recomandă ca acest element să nu fie ignorat, întrucât, dacă este setat corect, va ajuta la îndeplinirea altor obiective cu mai multă ușurință. Practic, este esențial ca un cont de Google Adwords să fie organizat corect, fiecare campanie să aibă grupurile specifice de reclame pentru a putea urmări rezultatele aduse și performanțele fiecăreia. Bineînțeles, fiecare grup de reclame va avea propriile cuvinte cheie targetate, un text cât mai convingător, un landing page optimizat pentru o experiență a utilizatorului cât mai fluidă etc. Aceste din urmă elemente contribuie la quality score level, fiind analizate de Google în momentul în care algoritmul decide când și cui să îi afișeze reclamele tale.

Nu uita: în general, în marketingul digital, este recomandat să fii cât mai organizat. Vor fi numeroase date de analizat, numeroase cuvinte cheie, numeroase elemente de care va trebui să ții cont și cu care vei jongla - dacă nu vor fi organizate cât mai corect, vei pierde timp încercând să pui lucrurile cap la cap.

#2. Trafic pe site

Campaniile PPC sunt perfecte pentru a crește traficul de pe site. Totuși, acest canal de promovare nu este recomandat doar pentru a aduce trafic cantitativ pe site. În cazul în care campania este optimizată corespunzător, traficul de pe site va fi și unul calitativ. Ce înseamnă acest lucru? Ei bine, utilizatorii care vor ajunge pe landing page-ul setat vor fi mai predispuși să realizeze o conversie (să facă o achiziție, să se înscrie la newsletter etc. - oricare ar fi scopul campaniei). Nu uita: deși toți antreprenorii își doresc cât mai mult trafic pe site, este esențial ca traficul să fie unul calitativ pentru a te asigura că bugetul tău nu este consumat pe click-uri irelevante!

#3. Vânzari

Poate unul dintre obiectivele la care te-ai gândit prima dată. Vânzările pot părea pentru unele persoane drept singurul obiectiv pe care merită să îl ia în calcul și în unele cazuri chiar este! Fie că îți dorești să vinzi cât mai repede produsele care ți-au rămas pe stoc, fie că ai lansat o colecție nouă, campaniile PPC pot aduce potențialii clienți la tine pe site pentru a achiziționa produsele promovate.

Nu uita: o afacere sănătoasă trebuie să aibă vânzări constante, nu doar atunci când rulează campaniile de promovare PPC. Dacă te numeri printre antreprenorii care se chinuie să aibă clienți atunci când nu sunt active campaniile de promovare care au drept obiectiv vânzările, poate ar fi momentul să îți îndrepți atenția către alte obiective - cum ar fi creșterea gradului de brand awareness.

#4. Clienți potențiali

Clienții potențiali sau lead-urile reprezintă persoane care pot deveni clienții afacerii tale dacă vor găsi pe site-ul tău îndeajuns de multe semnale care să le câștige încrederea. Există mai multe etape prin care un potențial client trece din momentul în care a realizat că are o nevoie, până când face o achiziție și poate devine chiar un client fidel. Este important să știi care sunt aceste etape pentru a le putea oferi clienților potențiali exact acele semnale care să îi convingă să cumpere de la tine.

Campaniile PPC sunt ideale în acest caz pentru că, în funcție de etapa în care un utilizator se află în acel customer journey, va folosi anumite cuvinte cheie pentru a găsi în motorul de căutare informațiile de care are nevoie. Așadar, dacă vei ști care sunt cuvintele cheie potrivite pe care le poți folosi în campanie, vei reuși să aduci acei potențiali clienți pe site.

Nu uita: campaniile PPC pot aduce numeroase lead-uri, însă site-ul și produsele tale sunt cele care vor oferi semnalele de încredere necesare pentru ca un client să facă achiziția.

#5. ROI pozitiv

Un ROI pozitiv este esențial pentru ca o campanie să poată fi susținută. E simplu, dacă nu ai un return of investment pozitiv, înseamnă că pierzi bani - și cu siguranță nu îți dorești acest lucru. Vestea bună este că o campanie PPC poate aduce un ROI excelent atunci când este optimizată corect, sunt luați în considerare toți factorii de targetare și sunt alese acele cuvinte cheie care aduc public valoros la tine pe site.

Nu uita: ROI-ul pozitiv este un obiectiv de business, nu doar pentru campaniile PPC. El reprezintă un KPI care poate fi aplicat numeroaselor acțiuni de promovare, dar și când vine vorba de alte elemente care țin de bunul mers al afacerii.

#6. Brand awareness

Creșterea nivelului de brand awareness este un obiectiv de marketing uneori ignorat, deși pe termen lung are un impact pozitiv asupra sănătății afacerii. Gândește-te așa, cu cât afacerea ta este mai cunoscută în rândul membrilor publicului țintă, cu atât mai ușor le va fi acestora să își amintească de site-ul tău în momentul în care au nevoie de tipul de produse pe care și tu le comercializezi. Totuși, dacă oamenii nici măcar nu știu că magazinul tău online există, cum vor putea să intre pe site să facă o achiziție? Nu uita: un nivel crescut de brand awareness îți va aduce rezultate pe termen lung, vei putea avea vânzări chiar și în perioadele în care nu rulează campanii de promovare!

#7. Număr de vizite în magazin

Dacă ai și un magazin fizic, nu doar unul online, cu siguranță îți dorești ca mai mulți clienți să îi calce pragul. Ei bine, prin intermediul campaniilor PPC poți atinge acest obiectiv. Dacă vei folosi cuvinte cheie specifice locației în care se află magazinul tău, potențialii clienți vor reuși să ajungă mai ușor la tine!

Nu uita: numeroase persoane preferă în continuare să finalizeze o achiziție într-un magazin fizic pentru a putea vedea cum arată produsul dorit.

#8. Trust (încredere în brand și produsele / serviciile oferite)

Creșterea nivelului de trust ar trebui să fie un obiectiv general pentru afacerea ta, nu doar când vine vorba despre campaniile PPC. Cu cât vei câștiga încrederea mai multor utilizatori, cu atât aceștia se vor întoarce mai des pe site-ul tău pentru a achiziționa produsele sau serviciile de care au nevoie.

Nu uita: deși cu ajutorul reducerilor poți avea parte de vânzări rapide, doar prin creșterea nivelului de încredere te vei putea bucura de clienți fideli, care se vor întoarce la tine pe site cu regularitate.

#9. Reducerea CPC mediu și gestionarea cheltuielilor irosite

CPC sau costul per click reprezintă suma de bani pe care tu o plătești pentru un singur click - atunci când un utilizator intră pe site. Acest cost depinde de mai mulți factori, cum ar fi cuvintele cheie folosite, quality score-ul calculat de algoritm etc. Există diverse strategii prin care poți avea un CPC mediu scăzut - folosirea unor long tail keywords, creșterea relevanței reclamelor, acțiunile concrete pentru creșterea scorului de calitate etc.

Nu uita: reducerea CPC-ului mediu și gestionarea cheltuielilor te poate ajuta să îți permiți rularea campaniei pe o perioadă mai lungă de timp, reușind, astfel, să aduci mai mulți potențiali clienți pe site, să ai mai multe vânzări etc.

#10. Creșterea ROAS-ului

ROAS-ul sau return on advertising spend este un KPI care te ajută să îți dai seama cât de eficientă este o campanie sau o reclamă. Cu cât vei avea un ROAS mai mare, cu atât poți fi mai sigur că reclama sau campania PPC este de succes. Bineînțeles, un ROAS scăzut îți spune că ar trebui să reoptimizezi campania pentru că ceva nu merge tocmai bine.

Nu uita: deși poate părea că o campanie îți aduce rezultatele pe care ți le dorești, este posibil ca în spatele acestor rezultate să se ascundă un cost mult prea mare. Este important să urmărești metricii care măsoară eficiența campaniilor pentru a te asigura că nu irosești bani!

Acestea sunt cele mai importante obiective pe care le poți lua în considerare atunci când rulezi campanii PPC. Dacă le vei avea în vedere și îți vei optimiza campania corect, cu siguranță te vei bucura de ROI-ul mult dorit!

 

 

Sursa foto: Pexels.com

 

 


În ediția de astăzi a emisiunii „Casa Iubirii”, Rebecca a continuat să își susțină părerea conform căreia Criss și Antoni s-ar fi cunoscut în afara show-ului matrimonial.