4 idei de amenajare a unui spațiu de așteptare

Autor: Alina Petre
Actualizat: 06 feb 2023, 17:41

Amenajarea spațiilor de așteptare este esențială pentru crearea unei atmosfere confortabile și relaxante pentru clienți. Mai mult decât atât, spațiul de așteptare ajută la crearea unei imagini inițiale despre un business sau o companie.

Alege să creezi atât o imagine-semnătură a spațiului în care activezi, dar pune accent și pe nivelul de confort de care se pot bucura clienții sau pacienții în timp ce așteaptă.

Iată câteva idei și sfaturi de pus în practică și care vor avea un efect semnificativ asupra afacerii tale:

  1. Spații amenajate cu accent pe aromatizare

Parfumurile de interior sunt o parte importantă a amenajării spațiilor de așteptare și nu numai. Aroma marketingul este o strategie folosită de către companiile de pretutindeni pentru a-și crea o imagine originală, bazată pe experiențe multisenzoriale.

Alege soluții de aromatizare pentru spațiul de așteptare pentru a crea o atmosferă confortabilă, relaxantă și elegantă. Evită parfumurile puternice, mai ales dacă spațiul de așteptare este unul de mici dimensiuni și optează, în schimb, pentru note fresh precum cele florale sau citrice.

  2. Spații amenajate cu o paletă de culori creativă

Spațiile de așteptare sunt încăperi care merită să primească un nivel semnificativ de interes în timpul procesului de amenajare. Paleta cromatică folosită pentru spațiul de amenajare trebuie să fie în ton cu afacerea. De exemplu, pentru o afacere care are ca tematică sănătatea și wellness-ul, culorile pot fi pastelate și liniștitoare, precum nuanțele de albastru sau verde.

În cazul spațiilor de birou, în bănci sau instituții care au ca tematică tehnologia, culorile pot fi mai îndrăznețe. De la patternuri în forme geometrice contrastante, la combinații între negru, gri și galben sau roșu. Amenajările moderne pentru spațiile de așteptare se bazează pe un design minimalist contemporan.

  3. Spații amenajate cu mobilier confortabil

Un aspect esențial pentru orice tip de spațiu de așteptare este mobilierul. Acesta trebuie să fie confortabil, ergonomic și potrivit pentru persoane de diferite înălțimi, greutăți și nevoi speciale. Scaunele și canapelele trebuie să ofere suport adecvat spatelui și să permită o poziție relaxantă. 

De asemenea, materialele potrivite sunt cele rezistente la uzură, ușor de curățat și de întreținut. Nu uita să incluzi piese de mobilier pentru copii, dacă ai un business care include servicii pentru aceștia.

  4. Spații amenajate cu accent pe surse de divertisment

Pentru a crea o atmosferă plăcută din toate punctele de vedere, sursele de divertisment sunt esențiale. Acestea ajută la distragerea atenției clienților care trebuie să aștepte mai mult timp sau în cazul serviciilor stomatologice.

Sursele de divertisment pot include un televizor, reviste sau o bibliotecă. Este important ca aceste surse de divertisment să fie actualizate și relevante pentru publicul țintă. 

În cazul unui cabinet al unui medic de familie, trebuie să existe și jocuri sau cărți pentru copii. Cât despre spațiul de așteptare al unei companii de IT, sunt esențiale materialele de lectură din domeniul tehnologiei.

Spațiul de așteptare devine prima zonă cu care intră în contact oamenii interesați de afacerea pe care o conduci. Este important să te bazezi pe percepția multisenzorială a acestora și să incluzi elemente precum parfumurile, cât și materialele plăcute la atingere și mobilier în care aceștia se simt confortabil în orice poziție.