Nu este de mirare, avand in vedere ca autoturismele second-hand aduse din Germania sunt la mare cautare, iar foarte multe dintre ele sunt produse sub marca Volkswagen. Calitatile masinilor nemtesti sunt de necontestat, iar pretul lor le face accesibile pentru foarte multe buzunare.
Unul dintre modelele foarte cautate este Passat, indesoebi Passat B6 si B7, a caror epopee a inceput in 2005, cand Volskwagen lansa la Geneva modelul B6.
CIP Cheie contact
Daca majoritatea modelelor presupun pornirea motorului prin rasucirea cheii in contact, unele variante vin cu optiunea de a porni prin apasare. Totusi, se poate intampla ca pornirea sa nu poata fi efectuata, iar situatia este des intalnita atunci cand motorul este rece. Acesta are nevoie de o perioada de cateva secunde pentru a porni, timp in care verifica cip-ul cheii.
Daca motorul refuza sa porneasca, cel mai probabil exista o problema cu cip-ul, ceea ce inseamna ca este necesara fie schimbarea cheii, fie clonarea ori programarea noului cip.Prin clonare, cip-ul nou va fi identic cu cel vechi, iar masina nu va sesiza vreo diferenta si va functiona din nou fara probleme. Programarea presupune programarea noului cip, accesarea ECU-ului masinii prin utilizarea codului de securitate, iar identitatea noii chei va fi diferita de cea veche.
Metoda programarii este cea mai sigura, dar si mai costisitoare decat clonarea.Infundarea filtrului de particule
Filtrul de particule reprezinta o componenta vulnerabila in cazul tuturor autoturismelor, iar Volkswagen Passat nu face exceptie de la regula. Motivele principale pentru care filtrul se infunda sunt condusul la turatii scazute (utilizarea masinii in oras), folosirea unui combustibil de proasta calitate, precum si senzorii defecti ai filtrului, incovnenient care va conduce la blocarea procesului de regenerare.
Blocarea franei de parcare
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Problemele la nivelul franei de mana sunt destul de neplacute in orice situatie, dar mai ales cand vine vorba despre Volkswagen Passat. Cauzele pot fi mecanice si electrice, din prima categorie facand parte blocarea etrierului. Functia auto-hold a automobilului poate conduce la blocarea totala a etrierului, ceea ce implica schimbarea lui. In varianta optimista, acesta este doar gripat si poate fi reconditionat si, ulterior, utilizat in continuare.
Din punct de vedere electric, cauzele pot fi contactul prost al firelor de curent, care se vor uza pe masura trecerii timpului si vor pune probleme pe parcurs, dar si stricarea butonului. Utilizarea frecventa a acestuia poate conduce la defectarea sa si la necesitatea de a fi inlocuit. Totusi, problemele de ordin electric sunt rezolvate cu usurinta, in cele mai multe cazuri, de un electrician auto priceput. Daca ai nevoie de componente noi, asigura-te ca alegi piese auto Volkswagen de calitate.
Defectiuni la senzorul termocupla
Numarul de senzori prezenti pe autoturisme a tot crescut in ultimii ani, ceea ce a condus si la cresterea vulnerabilitatii masinilor. In cazul modelului Passat, senzorul de la termocupla ajunge sa se defecteze frecvent, iar efectele constau in cresterea temperaturii motorului la peste 90 de grade, in lipsa activarii termocuplei. Exista si varianta ca siguranta senzorului sa fie arsa, tocmai de aceea ea ar trebui verificata inainte ca senzorul sa fie schimbat.
Scurtcircuitul injectoarelor
Modelul B6 cu motoare TDI de 2000 cmc, cu codurile BKP, BMD si BMR este predispus la scurtcircuitarea inectoarelor. Totusi, Volkswagen ofera inlocuirea gratuita a injectoarelor la reprezentanta.
Calitatea nemteasca a autoturismelor Volkswagen ramane de necontestat, iar modelul Passat este un reprezentant de seama al brandului german. Totusi, nimeni nu-i perfect, astfel ca nici aceste masini nu sunt fara cusur. Defectiunile cele mai comune pot aparea la nivelul cip-ului cheii de contact, filtrului de particule, franei de parcare, senzorului termocupla, dar nici injectoarele nu sunt ferite de probleme.