Insa, nu toti reusesc sa obtina rezultate pozitive sau sa cunoasca succesul in domeniu, pentru ca au neglijat insusi scopul activitatii lor, si anume acela de a fi la dispozitia sau in serviciul clientilor lor, care reprezinta insasi tinta lor.
De aceea, succesul unei afaceri nu vine de la sine, ci implica o munca intensa nu numai in oferirea unor servicii de calitate, ci mai ales in ceea ce priveste cultivarea unor bune relatii interpersonale vizavi de clienti. Ca sa ajungeti la acest nivel, este recomandat ca, periodic, sa efectuati o evaluare a strategiilor sau a obiectivelor de dezvoltare si sa analizati care este impactul serviciilor oferite in domeniul dumneavoastra de activitate, pentru ca astfel să creasca numarul clientilor fideli.
In acest sens, va propunem 5 lucruri pe care sa le faceti pentru ca serviciile dumneavoastra sa fie apreciate si recomandate mai departe de catre clienti.
Fixati-va teluri inalte si depasiti-le mereu!
Mediocritatea este cea care duce la faliment orice afacere. Esential pentru orice afacere este analizarea periodica a lucrarilor pe care le realizati, ca de altfel si impactul lor asupra clientilor. A va impune standarde inalte in ceea ce priveste calitatea serviciilor sau a produselor si calificarea profesionala continua a personalului inseamna ca nivelul competitional si calitativ al firmei dumneavoastra creste in fiecare zi. Statisticile arata ca, dimpreuna cu calitatea serviciilor si competentele profesionale, clientii apreciaza si tinuta vestimentara a personalului. In acest sens, aici puteti gasi solutii creative pentru echipamentele de lucru.
Anticipati nevoile clientilor
Un management de calitate isi afla menirea sa prin anticiparea continua a cerintelor clientilor, deoarece prin dezvoltarea personalizata a serviciilor, clientii vor fi multumiti, iar referintele lor vor fi unele pozitive. In acest sens, este nevoie de o munca de prospectare, cu atat mai mult cu cat construirea unui produs sau oferirea unor servicii depind de dumnevoastra si nu de clienti.
Ascultati ce doresc clientii
Ca sa stiti ce anume doreste clientul, este nevoie pur si simplu sa-i intrebati si apoi sa le oferiti acel lucru. Ascultand si dialogand cu clientul, fie prin formulare care sa contina cateva intrebari, fie prin comunicarea directa, fata catre fata, se construieste o relatie de incredere, deoarece ii aratati clientului ca va pasa de nevoile sale si ca doriti sa fiti responsabili in a-i oferi acele produse sau servicii. Prin realizarea lucrurilor importante pentru clientul dumneavoastra aratati ca standardele de etica conteaza in relatia pe care o aveti cu clientii, fapt care determina si recomandari de calitate din partea lor.
Fidelizarea clientilor
Fidelizarea clientilor este o alta cerinta de baza in marketing, deorece intr-o afacere de succes este nevoie nu numai de clienti noi, ci mai ales fideli. In acest sens, este important sa solicitati un feedback cu privire la produsul sau la serviciile oferite. Nu cautati a primi numai feedback-uri pozitive, deoarece sugestiile de imbunatatire si chiar nemultumirile sunt unele dintre cele mai bune metode prin care sa va motivati, sa va dezvoltati profesional si sa puteti mentine un contact cu clientul, totodata, multumindu-i pentru opinie.
Rasplatiti clientii fideli
In relatia cu clientii fideli nu trebuie sa fiti zgarciti, ci sa le oferiti mai mult. Puteti crea cluburi, grupuri de socializare media prin care sa le trimiteti mesaje cu promotii si produse noi; posibilitatea acumularii de puncte pentru discount-uri; preturi mai mici la anumite produse sau servicii etc., fapte care vor loializa si mai mult pe clientii vechi si vor atrage alti noi.
A implini cererile sau nevoile persoanelor care doresc serviciile sau produsele dumneavoastra sau va cer ajutorul, consultanta etc. nu inseamna numai o implinire profesionala, ci si una personala, iar simplul client poate deveni un prieten fidel care va va recomanda mai departe si altor potentiali clienti.