Prin agilitate, înțelegem capacitatea sa de a se adapta la ce se întâmplă pe piață și de a o domina, indiferent de schimbările apărute. Cum poți crește gradul de agilitate al businessului tău? Află din cele ce urmează!
Folosește instrumentele care-ți stau la dispoziție
Să crești o afacere nu este ușor, mai ales când lucrurile se schimbă și ai nevoie mereu de soluții noi. Dar să crești o afacere fără instrumentele care-ți stau la dispoziție, va fi practic imposibil. În ziua de azi, doar antreprenorii care nu vor în ruptul capului să se folosească de tehnologie– probabil pentru că nu-i văd eficacitatea pe termen lung– îi mai neagă valoarea.
Restul a înțeles cât de puternic poate fi acest instrument și cum îi poate duce mult mai rapid către soluțiile pe care le căutau pentru afacerea lor. Ești interesat de creșterea productivitătii zilnice și automatizarea fluxurilor firmei tale? Recurge la sisteme ERP, CRM, lucru în cloud și așa mai departe.
Soluții există pe piață, trebuie doar să faci puțină muncă de documentare și să înțelegi că trebuie mai întâi să bagi bani, ca sa poți scoate bani din afacerea ta. Altfel, vei rămâne mereu la același nivel. Ceea ce nu este neapărat un lucru rău, dar poate că nu asta-ți dorești!
Investește în oamenii potriviți
O organizație este atât de agilă pe cât sunt și oamenii care o alcătuiesc. Dacă vrei oameni care să optimizeze procese, ai nevoie de angajați orientați către digitalizare și care să pună informațiile pe primul loc. Testează gradul lor de familiarizare cu tehnologia și conceptele tehnice, dar și deschiderea către schimbare și învățare continuă. Găsește talentele digitale și favorizează-le, chiar și în detrimentul celor cu o experiență de lungă durata în industrie.
Asigură transparența proceselor
Nu va fi suficient să beneficiezi de tehnologie și de oameni care știu să o folosească. Pasul următor va consta în stabilirea unor proceduri și procese foarte clare, dar mai ales transparente și ușor de înțeles de către toți angajații. Articulează viziunea și valorile companiei și stabilește obiective realiste și care pun accentul pe eficiență.
Prin transparență, înțelegem mai mult decât să împărtășești informații. Ne referim inclusiv la asumarea responsabilității atunci cand se iau decizii greșite, dar și la suportarea consecințelor. Vei fi surprins! Chiar și managerii greșesc uneori.
Descentralizează
Prin descentralizare, înțelegem crearea unei culturi organizationale incluzive, în care lucrătorii își înțeleg perfect rolurile și se simt ascultați, înțeleși și acceptați. Normal este ca oamenii să poată interacționa indiferent de nivelul profesional la care se află, pentru ca de fiecare dată să poată fi descoperită cea mai bună variantă de a rezolva o problemă. Nu te baza pe o ierarhie prea strictă. E normal ca informația să fie validată, dar asta nu înseamnă că o singură persoană ia decizii care nu pot fi contestate dacă argumentele oferite sunt valabile.
Încurajează socializarea
Atunci când angajații nu simt o oarecare apartenență fata de colegii și echipa lor, se creează un soi de detașare care scade inclusiv loialitatea față de companie. Întreține relațiile interumane și încurajează-le, dar nu le forța. Încearcă pe cât posibil să înțelegi de ce anumite persoane nu vor să facă parte din evenimentele companiei. Poate că, de fapt, problema este una legata de valori.
Aplică toate principiile de mai sus și te vei bucura de o organizație agilă, de angajați fericiți și evident, de clienți multumiți și care te vor recomanda mai departe!