Traficul aglomerat, reabilitarea cladirilor cu risc seismic, atragerea de fonduri europene pentru reabilitarile termice ale blocurilor sunt doar cateva dintre problemele pe care bucurestenii le vor rezolvate de viitorul edil.
Castigatorul alegerilor din 5 iunie va avea o misiune grea, insa exista cateva modalitati simple prin care poate imbunatati viata locuitorilor din Bucuresti. Iata cum au rezolvat alte mari orase diverse probleme cu care se confruntau:
1.
Studiile au demonstrat ca iluminatul stradal pe timpul noptii este strans legat de rata criminalitatii. Cu alte cuvinte, cu cat strazile unui oras sunt mai luminate, cu atat sansele sa aiba loc o talharie scad. Aceasta este concluzia la care au ajuns doi cercetatori americani, dupa ce mai multe consilii locale au hotarat sa stinga luminile din oras din motive economice, se arata intr-un articol de pe portalul luxreview.com.
Alte orase au gasit o metoda mai buna de a face economie fara ca acest lucru
2. Benzi speciale pentru autobuze
Multi dintre bucuresteni apeleaza la masinile personale pentru ca sistemul de transport in comun nu este bine pus la punct si pentru ca nu pot sti cu exactitate cat timp vor petrece pe drum. Aceasta problema ar putea fi rezolvata cu ajutorul benzilor speciale pentru autobuze.
Daca ar exista benzi dedicate mijloacelor de transport in comun, autobuzele ar putea sa urmeze un program fara ca deplasarea lor sa fie afectata de conditiile de trafic.
Pentru a observa rezultatele amenajarii unor benzi pentru autobuze putem sa ne uitam la vecinii nostru maghiari. In Budapesta, oras comparabil cu Bucurestiul, exista linii speciale pentru transportul in comun, iar timpul de asteptare este de doar 3 minute.3. Autobuze electrice
Ideea punerii in circulatie a unor autobuze electrice nu este una noua. La finalul anului trecut, sase parlamentari au depus la Senat o lege prin care se impunea ca societatile care deruleaza transport in comun pe traseele din municipii sa asigure un parc auto actionat electric in proportie de 50%.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
In plus, cateva autobuze electrice au fost testate pe mai multe trasee din Bucuresti si din tara inca de anul trecut, insa nu s-a luat inca o masura concreta in acest sens.
In Capitala, autobuzele electrice au circulat cateva saptamani in primavara anului trecut in cadrul unor teste efectuate de primarie.4. Piste si parcari pentru biciclisti
In tarile vest-europene precum Olanda sau Danemarca, bicicleta este principalul mijloc de transport al oamenilor. Persoane de toate varstele circula cu bicicleta, iar municipalitatea le-a pus la dispozitie piste speciale si parcari unde isi pot lasa bicicletele in siguranta.
Multi dintre bucuresteni declara ca ar circula cu bicicleta daca infrastructura le-ar permite acest lucru, iar locuitorii orasului vor avea numai de castigat. Bicicleta este mijlocul de transport care nu consuma nicio resursa, este sanatos si nici nu ocupa mult spatiu. Asadar, odata amenjate pistele pentru biciclete, traficul se va decongestiona, iar nivelul noxelor degajate de masini se va micsora.
5. Sistem de semaforizare inteligent
In 2014, Bucurestiul a fost orasul european cel mai afectat de ambuteiaje. Timpul petrecut în ambuteiaje creste cu 41% parcurgerea unui traseu, iar dimineata, la ora de varf, creste cu 89%, potrivit unui studiu citat de Mediafax.
In Capitala este instalat un sistem de management al traficului, insa el s-a defectat in urma cu un an, iar acum functioneaza in 124 de intersectii, fata de cele 171 in care exista. Un sistem de management al traficului care sa fie cu adevarat functional pentru intreg Bucurestiul ar fi o modalitate prin care soferii ar putea scapa de orele petrecute in trafic.
Prin ce alte metode crezi ca ar putea viitorul edil sa imbunatateasca viata locuitorilor din Capitala?
Sursa foto: Radu Bercan/ Shutterstock.com