5 trucuri pentru a creste fidelitatea clientilor unui hotel

Autor: O.P.

Domeniul turistic este unul care atrage constant o multime de oameni, insa si competitivitatea e mare in acest sector. Sarcina hotelierilor este de a oferi in permanenta cea mai buna experienta oaspetilor pentru a-si creste reputatia si a se bucura de clienti fideli. Inainte de orice, serviciile unitatilor de cazare definesc succesul unui hotel in industria turismului. Cu toate ca strategia principala a oricarui centru este atragerea clientilor, foarte putine companii dau importanta si programelor de loialitate. In ultimii ani, acest instrument a devenit un motivator esential si un factor cheie pentru a creste fidelitatea persoanelor care calatoresc frecvent. Ce ar trebui sa ofere un hotel utilizatorilor sai pentru a se diferentia de concurenta? Descopera mai departe cateva idei pentru o promovare eficienta.

1. Adoptarea inovatiei tehnologice hoteliere

Inovatiile tehnologice aduc un plus de valoare si confort sporit oricarui oaspete, in prezent acesta fiind unul dintre cei mai importanti factori in alegerea unitatilor de cazare. De exemplu, un program de gestiune hotel de la freyapos.ro special construit pentru aceasta industrie conduce la crearea unui mediu evolutiv rapid si dinamic. Solutia software ofera booking facil, check-in imediat, multi-locatie, integrare cu website-ul locatiei, pastreaza istoricul clientilor, emite facturi, bonuri sau rapoarte detaliate. Hotelierii care speculeaza prompt si eficient nevoia de tehnologizare au un avantaj competitiv real pe aceasta piata extrem de dinamica in care satisfactia clientilor este de o importanta majora. Solutia freyapos.ro este menita sa satisfaca nevoia de inovatie tehnologica si reprezinta o modalitate excelenta de a personaliza experienta oaspetilor in cadrul hotelului.

2. Crearea unui program de beneficii

Cresterea fidelitatii clientilor prin crearea unui program este una dintre strategiile castigatoare in orice campanie de marketing. In proiectarea unui astfel de plan, hotelierii trebuie sa ia in considerare ca marimea beneficiului este mai putin importanta decat valoarea perceputa a acestuia. Oaspetii au nevoie sa li se arate ca sunt importanti. In acest sens, pot fi realizate carduri de fidelitate sau tratament special pentru membri, se poate oferi un set de experiente exclusiviste celor care stau un anumit numar de zile pe an in respectivul hotel, reduceri la restaurantul unitatii, transport gratuit catre aeroport, acces liber la tratamente spa sau mic dejun gratuit. Antreprenorii trebuie sa gandesca dincolo de punctele de loialitate si sa ofere recompense imediate. Indiferent de cum va fi dezvoltat programul de loializare, este necesar sa existe un echilibru intre nevoile clientilor si beneficiile oferite.

3. Asigurarea unei experiente personalizate

Unul dintre pasii care vor aduce un hotel in fata competitiei este sa isi construiasca o baza de date cu clientii loiali si sa le satisfaca acestora dorinta de atentie, recunoastere, intelegere si ingrijire. Clientii apreciaza timpul si efortul pe care il depun hotelierii pentru a le asigura cele mai bune conditii. Astfel, daca oaspetii au avut cerinte speciale, hotelierul va tine cont de asta pentru a-i trimite oferte personalizate in functie de dorintele sale ori ii va asigura clientului tot ce are nevoie la urmatoarea vizita. Este necesara cunoasterea comportamentului oaspetilor din unitatatea de cazare, a obiceiurilor si preferintelor acestora pentru a-i surprinde intr-un mod cat mai placut.

4. Promovarea unor servicii ireprosabile

Clientii vor reveni intotdeauna intr-un hotel in care au avut parte de servicii de inalta calitate, indiferent de numarul de stele avut. Camerele confortabile, curate si ademenitoare, tratarea oaspetilor cu respect, angajati prietenosi care sa raspunda eficient la nevoile clientilor ii pot face pe oameni sa se intoarca din nou in unitatea de cazare. Entuziasmul si buna dispozitie sunt contagioase, de aceea toti angajatii trebuie sa promoveze calitatile hotelului in care lucreaza.

5. Incurajarea clientilor sa impartaseasca experienta din timpul sederii la hotel

Folosind website-ul unitatii, un chestionar de evaluare, pagina de social media sau o conversatie scurta inainte de plecare, hotelierii vor incuraja clientii sa prezinte un feedback. Dorinta de a afla cat mai multe detalii despre experienta lor ii va face pe oaspeti sa se simta importanti si sa mentina interesul fata de hotel. Cu atat mai mult, daca este vorba despre idei sau recomandari folositoare, hotelurile le pot pune in practica pentru a demonstra clientilor ca opinia lor este importanta.

 

Orice unitate de cazare trebuie sa ofere oaspetilor sentimentul ca sunt apreciati si pretuiti pentru alegerea lor. Serviciile de calitate, programul de beneficii sau asigurarea unei experiente memorabile cu siguranta ii va face sa se intoarca aici in viitor. Indiferent daca este vorba de avantaje mari sau mici detalii, concentrarea atentiei pe actiuni dedicate clientilor reprezinta o strategie esentiala pentru a mentine hotelul in preferintele publicului calator.