Blogul de specialitate refresh.ro, administrat de Costin Cocioaba, si Vola.ro, cea mai mare agentie online de turism din Romania, anunta rezultatele studiului BR 2011, desfasurat in perioada 1 februarie – 25 martie 2012. Dincolo de un profil socio-demografic al bloggerilor, studiul BR 2011 arata si modul in care acestia isi pregatesc, deruleaza si isi evalueaza activitatea de a scrie pe blog, modul in care bloggerii folosesc retelele sociale, precum si modul in care aceasta activitate le genereaza venituri. La
Iata, pe scurt, rezultatele studiului.
1. Profilul blogger-ului din Romania
Daca e sa facem un profil al bloggerului din Romania, acesta ar avea urmatoarele caracteristici principale: este barbat, are peste 25 de ani, locuieste in Bucuresti, are studii superioare (facultate sau masterat) si a inceput sa scrie pe blog dupa 2009.
* mai multe detalii si grafice sunt disponibile aici.
2. Succesul pentru bloggerul roman: Trafic, numar de comentarii si reactii in social media
Succesul din punct de vedere al unui blogger este conferit de cartre traficul blogului (18%), numarul de comentarii primite (17%), si numarul de reactii in media sociale (16%). La coada clasamentului, cu 10%, stau castigurile in bani, si, cu 12%, pozitia intr-un top de trafic sau influenta.
* mai multe detalii si grafic sunt disponibile aici.
3. Subiectele politice au cel mai mare impact in blogosfera din Romania
La intrebarea "care subiecte au avut cel mai mare impact in blogosfera romaneasca", 45% dintre bloggeri au decis ca politica este pe primul loc, urmata indeaproape de catre subiecte din new-media, divertisment, stiri generale, monden, tehnologie, si subiectele personale, de altfel, pe primul loc in topul preferintelor acestora.
* mai multe detalii si grafice sunt disponibile aici.
4. 4 din 5 bloggeri romani nu-si cunosc numarul de abonati prin RSS
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
6% au declarat ca au avut peste 100,000 de vizitatori unici in
* mai multe detalii si grafice sunt disponibile aici.
Blogosfera din Romania este o industrie care, cel putin la nivel declarativ, a cheltuit
619.750 euro din buzunarele companiilor in 2011. Jumatate de milion de euro a fost incasat de 51 de bloggeri, 8% dintre participantii la studiul BR 2011, in timp ce un sfert de milion de euro a intrat in buzunarele unui numar de 13 bloggeri.
Din ce castiga bloggerul bani? Advertorialele detin fruntea clasamentului, cu 31% dintre raspunsuri, surclasand clasicele bannere, cu 23%, marketing-ul afiliat, cu 18% si proiectele speciale, cu 14%. La polul opus gasim branding de pagina, cu 4%, speaker invitati la evenimente, cu 3%, si, cu cate un procent, publicitate in feed-ul RSS si publicitate in video.
* mai multe detalii si grafice sunt disponibile aici.
6. Care sunt cele mai utilizate retele sociale?
Spre diferenta de rezultatele obtinute de acelasi studiu, insa in 2009, Facebook preia conducerea retelelelor sociale pe care activeaza majoritatea bloggerior din Romania, 95% dintre acestia avand un cont de Facebook. In 2009, doar 70% foloseau Facebook, Twitter fiind pe primul loc, cu 76%.
* mai multe detalii si grafice sunt disponibile aici.