Guvernantii au aruncat cu bani in stanga si in dreapta, fara prea multe rezultate. Si, daca tot au vazut ca nimic din ceea ce fac nu reuseste sa-i aduca pe straini in Romania, au desfiintat ministerul si l-au transformat in autoritate nationala, subordonata Ministerului Economiei. Sfarsit.
De fapt, lucruri nu stau chiar asa. Banii cheltuiti pe brandurile turistice de-a lungul anilor ar fi putut fi investit in infrastructura sau poate donati unor ong -uri care sa se ocupe de promovare.
Sa revenim, insa, la marea problema a promovarii turismului. De la Dracula la Hagi, nicio strategie nu a dat rezultate. si, pana la urma, toate au fost abandonate. Ultimul proiect de mare angajament financiar a fost vestita frunza care nici nu s-a a inverzit bine ca a fost prinsa in mijlocul unui scandal de plagiat.
Proiectul Dracula Park, care ar fi trebuit sa puna pe picioare turismul, a ajuns pe masa DNA ului chiar daca nu a fost niciodata pus in practica.
Doi ani mai tarziu, dupa o investitie de doua milioane de euro a luat nastere „Romania, mereu suprinzatoare”.
Un alt esec, tot pe banii publici. In 2008, alte aproape 8 milioane de euro erau aruncate pe un proiect numit „Romani in Europa”.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Autoritatile, insa, nu au renuntat sa cheltuie banii publici. Un an mai tarziu, s-a lansat un imn care se dorea a fi hit international.
Cantecul a costat 10 mii de euro si acesti bani s-au dus tot pe Apa Sambetei.