Iata unde trebuie sa mergi si ce acte iti trebuiesc atunci cand vrei sa inmatriculezi o masina:
Contact înmatriculări auto București
Adresa: București, Șos. Pipera nr. 49, Sector 2, Tel 0213019589
Program cu publicul
Luni – Vineri: 08:00 – 19:00
(cu excepţia sărbătorilor legale)
Audiențe șef serviciu înmatriculări: Joi între orele 13:00 – 15:00 (Sala 19, Etaj 1)
Înmatriculare vehicul second-hand înmatriculat în RO
– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare, semnată/ștampilată de fostul şi noul proprietar, vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale (în locul vizei fostului proprietar se poate depune certificatul de atestare fiscală emis de Direcția Taxe și Impozite Locale);
– Fişa de înmatriculare a vehiculului NU se mai solicită în cazul în care transferul dreptului de proprietate asupra vehiculului se realizează prin utilizarea unui Contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport – model 2016 ITL 054 prevăzut în Anexa nr.
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termen de valabilitate;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate – minim 6 luni;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare – 37 RON (se achită la ghișeu odată cu depunerea documentelor, se achită la Trezorerie, prin virament bancar, Internet Banking.
– Certificatul de înmatriculare al fostului proprietar în care acesta a înscris transmiterea dreptului de proprietate, semnat/ștampilat;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare (40 lei pentru număr la rând – 20 lei/placă, respectiv 45 lei suplimentar pentru număr preferenţial sau pentru păstrarea numerelor de înmatriculare 30 lei
– Plăcuţele cu numărul de înmatriculare, dacă fostul proprietar are domiciliul/sediul pe raza altui judeţ şi nu a optat pentru păstrarea numărului respectiv. Dacă noul proprietar doreşte un număr preferenţial, acesta va trebui să predea şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare existente pe vehicul. Acestea nu vor fi predate dacă fostul proprietar a optat şi achitat păstrarea numărului de înmatriculare respectiv sau dacă se vor păstra plăcuțele în cazul în care vânzătorul și cumpărătorul sunt din același județ;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
– Timbrul de mediu NU se mai achită.
Citeste si: Acte necesare schimbare buletin 2019
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citeste si: Pensia anticipată: Actele necesare prevăzute în noua lege
Înmatriculare vehicul second-hand achiziţionat din UE
– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane, se va depune şi fişa de înmatriculare completată cu datele acesteia;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Certificatul de autenticitate al vehiculului eliberat de Registrul Auto Român;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termen de valabiliate;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate – minim 6 luni;
– Documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare – 37 RON (se achită la ghișeu odată cu depunerea documentelor, se achită la Trezorerie, prin virament bancar, Internet Banking. Documentul de plată trebuie să conțină următoarele informații: CNP-ul/CUI-ul și numele persoanei/denumirea plătitorului, Beneficiar Instituția Prefectului Municipiului București, Contul IBAN deschis la trezoreria sectorului 5: RO76TREZ705502601X009835, Codul fiscal al Instituției Prefectului Municipiului București – CUI 4267125, Suma, tipul și numărul de documente/operațiuni/plăci pentru a cărui contravaloare se încasează plata);
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare (40 lei pentru număr la rând – 20 lei/placă, respectiv 45 lei suplimentar pentru număr preferenţial, sume achitate la depunerea documentelor sau prin transfer bancar în contul Instituției Prefectului Municipiului București);
– Timbrul de mediu NU se mai achită;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (Certificat înregistrare la Registrul Comerţului și Certificat de înregistrare în scopuri de TVA), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
– În situaţia în care persoana care a realizat achiziţia intracomunitară a mijlocului de transport şi solicită înmatricularea acestuia, nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 cu modificările şi completările ulterioare, se va depune şi:
• formularul „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport”, prevăzut de Ordinul președintelului ANAF pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport” ce se obține de la sediul ANAF de care aparține.
Citeste si: Taxa pod Fetesti. Cum sa platesti prin sms sau prin aplicatie
Citeste si: Acte necesare eliberare pasaport simplu electronic 2019. Conditii si proceduri
Înmatriculare vehicul NOU achiziţionat din RO sau UE
– Cererea de înmatriculare a solicitantului;
– Fişa de înmatriculare vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale de care aparține cumpărătorul;
– Cartea de identitate a vehiculului (CIV), în original şi copie;
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate – minim 6 luni;
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare – 37 RON (se achită la ghișeu odată cu depunerea documentelor, se achită la Trezorerie, prin virament bancar, Internet Banking. Documentul de plată trebuie să conțină următoarele informații: CNP-ul/CUI-ul și numele persoanei/denumirea plătitorului, Beneficiar Instituția Prefectului Municipiului București, Contul IBAN deschis la trezoreria sectorului 5: RO76TREZ705502601X009835, Codul fiscal al Instituției Prefectului Municipiului București – CUI 4267125, Suma, tipul și numărul de documente/operațiuni/plăci pentru a cărui contravaloare se încasează plata);
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare (40 lei pentru număr la rând – 20 lei/placă, respectiv 45 lei suplimentar pentru număr preferenţial, sume achitate la depunerea documentelor sau prin transfer bancar în contul Instituției Prefectului Municipiului București);
– Timbrul de mediu NU se mai achită;
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (Certificat înregistrare la Registrul Comerţului și Certificat de înregistrare în scopuri de TVA) precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică;
– În situaţia în care persoana care a realizat achiziția intracomunitară a mijlocului de transport și solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare aceasta trebuie să depună:
• formularul „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport”, prevăzut de Ordinul președintelului ANAF pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport” ce se obține de la sediul ANAF de care aparține.
citeste mai mult pe acteinmatriculareauto.com
Citeste si: Cum înmatriculezi o mașină. Tot ce trebuie să faci
Citeste si: Amenda permis expirat. Cat iti iei amenda daca esti prins ca circuli cu permisul expirat