Acte necesare pentru înscrierea la Bac 2024. Ce trebuie să conțină dosarul

Autor: Bianca Vidoi
Actualizat: 03 iun 2024, 11:57
Acte necesare pentru înscrierea la Bac 2024
Sursa: Unsplash

Începând cu data de 3 iunie 2024, elevii ce termină clasele a XII-a și a XIII-a pot începe să depună actele necesare pentru înscrierea la Bac.

Timp de 5 zile, elevii ce finalizează clasele a XII-a și a XIII-a pot depune actele necesare pentru înscrierea la examenul de Bacalaureat. Elevii trebuie să fie foarte atenți să aibă toate documentele necesare pentru înscriere, urmând ca dosarul să fie depus la secretariatul școlii, astfel încât să fie înscriși la probele de competențe ce încep la data de 17 iunie.

Înscrierile la Bac 2024 încep din 3 iunie

Elevii ce termină clasele a XII-a și a XIII-a se pregătesc pentru ultima săptămână din anul școlar 2023-2024, ce îi aduce cu un pas mai aproape de examenul de Bacalaureat sau examenul maturității. Începând cu data de 3 iunie, elevii pot depune actele necesare pentru înscrierea la Bac la secretariatele unităților de învățământ pe care le urmează.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Ce spune Laurențiu Reghecampf despre timpul petrecut în familie și ce anume a conștientizat antrenorul. „Am fost prezent pentru copiii mei, dar nu am fost fizic.”

Între data de 3 iunie și 7 iunie 2024, elevii pot aduce la secretariat dosarul cu actele necesare pentru înscrierea la prima sesiune a Bacalaureatului 2024, urmând ca începând cu data de 17 iunie 2024 să aibă loc probele de competențe. Este important de precizat că actele trebuie să fie aduse atât în original, dar și o copie a acestora, potrivit hotnews.ro.

Acte necesare pentru înscrierea la Bac 2024

Iată care sunt actele pe care elevii ce termină clasele a XII-a și a XIII-a trebuie să le depună la secretariatele școlii pentru a se înscrie la prima sesiune a examenului de Bacalaureat:

  • certificatul de naștere (documentul original și o copie);
  • cartea de identitate (documentul original și o copie);

Citește și: Se modifică examenul de Bacalaureat: ,,Îl vor face mai relevant”. Anunțul făcut de ministrul Educației

  • cerere de înscriere (fișă-tip informatizată) completată, avizată și ștampilata de unitatea de învățământ de proveniență/centrul de examen;
  • certificatul/certificatele în original, precum și o copie a acestuia/acestora, în baza căruia/cărora se solicita echivalarea probei C și D, dacă este cazul; foaia matricolă în original;
  • adeverință emisă de unitatea de învățământ prin care se confirmă finalizarea clasei a XII-a/a XIII-a și media generală.

Cine se poate înscrie în sesiunea de vară a Bacalaureatului

La sesiunea de vară a examenului de Bacalaureat nu se înscriu doar elevii ce termină clasele a XII-a și a XIII-a, dar și tinerii ce nu au reușit să promoveze bacalaureatul. Cu toate acestea, tinerii ce nu au promovat examenul de Bacalaureat trebuie să plătească pentru a se înscrie în această sesiune de vară, în cazul în care au trecut cele două sesiuni gratuite ale bacalaureatului.

Tinerii ce nu au promovat examenul de Bacalaureat pot să încerce să promoveze examenul maturității fără vreo limită, deoarece nu se ține cont de vârsta candidatului sau de anul în care acesta a terminat liceul. Dacă tinerii au trecut de cele două încercări gratuite, atunci aceștia trebuie să plătească suma de 145 de lei de fiecare dată când se înscriu pentru o nouă sesiune a examenului de Bacalaureat.