Tesla a revenit la reducerea prețurilor în China, iar investitorii nu par încântați de acest lucru. Acțiunile producătorului de vehicule electrice au scăzut luni, după ce a redus din nou prețurile pentru unele dintre mașinile sale în această țară, reaprinzând un război al prețurilor pe cea mai mare piață auto din lume.
Producătorul a anunțat luni o reducere semnificativă pentru Modelul Y în China, spunând că două modele vor fi reduse cu 14.000
Modelul cu autonomie lungă va costa acum 299.900 de yuani (41.340 de dolari), în timp ce modelul de performanță va avea un preț de 349.900 de yuani (48.200 de dolari), potrivit postărilor Tesla (TSLA) pe rețelele de socializare chinezești și pe site-ul său. Acest lucru ar însemna reduceri de 4,5% și, respectiv, 3,8%.
În plus, cumpărătorii modelului 3 de la Tesla vor primi o subvenție de până la 8.000
Investitori nefericiti
Măsura nu a reușit să impresioneze investitorii. Luni, acțiunile Tesla au scăzut cu 1,2% la New York, în urma anunțurilor. Reducerile de preț, primele operate de Tesla din ianuarie, reflectă creșterea concurenței în China, în special în cadrul sectorului vehiculelor electrice, care se află în plină evoluție.
Analiștii HSBC din domeniul auto au declarat marți că au văzut "o presiune în creștere asupra prețurilor, determinată de concurență, de stocurile mai mari și de promoțiile din sezonul scăzut".
"De la începutul lunii august, am observat că diverși [producători auto], inclusiv Tesla, Zeekr și Leapmotor, au adoptat tactici de stabilire a prețurilor mai agresive", au scris aceștia într-un raport.
Tendința ar putea continua pe parcursul celui de-al treilea trimestru, au prezis ei, liderii de piață precum Tesla, BYD și alte mărci devenind "din ce în ce mai agresivi".
China este vitală pentru Tesla, livrările numai de la fabrica Gigafactory din Shanghai reprezentând mai mult de jumătate din vânzările sale globale, potrivit unui calcul bazat pe datele Asociației autoturismelor din China.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Concurenta puternica?
Compania a experimentat puternic cu prețurile acolo după ce a pierdut teren în fața concurenților, cum ar fi BYD, susținută de Warren Buffett. Tesla a redus prețurile de mai multe ori în China între octombrie și ianuarie, după ce a pierdut cotă de piață. În aprilie, CEO-ul Elon Musk a lăsat să se înțeleagă că ar urma să mai reducă prețurile pentru a ajuta la creșterea vânzărilor.
Reducerile au dat startul unui război al prețurilor în țară, zeci de producători auto urmându-i exemplul, oferind reduceri mari.Reducerile au dus, de asemenea, marja de profit a Tesla la cel mai scăzut nivel din 2020, deși compania a raportat o creștere mai mare decât se aștepta a profitului pentru ultimul trimestru. Cea mai recentă reducere marchează o altă întoarcere în sens invers pentru Tesla. În luna mai, compania inversase cursul, majorând prețurile la nivel global, cea mai mare creștere fiind făcută în China. Analiștii au spus atunci că Tesla ar fi încercat să le transmită un imbold clienților care sperau la reduceri și mai mari.
Citește și: Banca centrală a Rusiei luptă împotriva căderii rublei
Citește și: Indicele Nasdaq-100 primește o transformare
Citește și: Veniturile Tesla au ajuns la 2,7 miliarde de dolari, datorită creșterii vânzărilor!