Decizia a fost luată de Guvernul condus de Donald Tusk. Aceasta presupune eliminarea temele obligatorii pentru acasă pentru elevii polonezi.
Deși elevii și profesorii sunt încântați, profesorii nu prezintă grimase de mulțumire.
Elevii polonezi au scăpat de temele obligatorii pentru acasă
Guvernul a adoptat această măsură pentru a combate oboseala cronică semnalată de părinți și pentru a oferi elevilor mai mult timp de odihnă și relaxare după orele lungi petrecute la școală.
„Am citit cercetări despre sănătatea mintală a copiilor, despre suprasolicitare, depresie, tensiuni, stres sau pierderea interesului pentru studiu. Unul dintre factorii declanșatori, dar și cel care putea fi îndepărtat cel mai rapid, era povara temelor,” a declarat Barbara Nowacka, ministrul Educației din Polonia.
Citește și: Tichete sociale pentru mame. Vești bune de la Guvern: Cine va primi 2.000 de lei, începând de acum
Potrivit Euronews, temele obligatorii acasă au fost eliminate pentru elevii mai mici și au devenit opționale pentru ceilalți.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
„Sunt mulţumită, pentru că nu-mi plăceau prea tare temele. Nu prea avea sens, pentru că majoritatea elevilor din clasa mea le copia dimineaţa de la cineva care le făcea. Sau foloseau pagini de pe Internet. Deci n-avea sens”, spune Ola, o elevă în vârstă de 11 ani.
Profesorii sunt nemulțumiți și nu o văd drept o decizie prea bună
Cu toate acestea, decizia a stârnit nemulțumire în rândul corpului profesoral. Profesorii nu sunt convinși că eliminarea temelor obligatorii este cea mai bună soluție și regretă lipsa consultării mai ample înainte de adoptarea acestei măsuri.
„Profesorii cred că acest lucru a avut loc prea repede, prea precipitat. Am vorbit prea puţin despre acest lucru şi nu am fost consultaţi suficient. Da, trebuia s-o facem, dar ar fi trebuit mai întâi să se vorbească cu profesorii”, spune un lider sindical al profesorilor, Slawomir Broniarz, potrivit Euronews.
Reforma din domeniul educațional a devenit un subiect fierbinte în Polonia, având în vedere schimbările frecvente și uneori bruște. Acestea au creat dificultăți în gestionarea educației copiilor și au adus la suprafață opinii diverse cu privire la direcția pe care ar trebui să o ia sistemul educațional al țării.