Bucureștiul nu va mai fi singurul oraș din România care va avea metrou. Autoritățile au anunțat că un alt oraș din țară va avea metrou în viitorul apropiat.
Care este al doilea oraș din România care va avea metrou?
Metroul de la Cluj, anunță Emil Boc, primarul orașului, se află în acest moment în faza studiului de fezabilitate, cel de prefezabilitate fiind finalizat în toamna anului precedent.
„Deja se lucrează la studiul de fezabilitate pentru construcţia metroului din Cluj şi a trenului metropolitan. Suntem în faza premergătoare lansării licitaţiei de execuţie şi construcţie. Am parcurs toţi ceilalţi paşi. Este o distanţă de 16 kilometri care va prinde zona metropolitană”,
Se pare că inițiatorii proiectului speră ca fondurile necesare realizării lui să fie acoperite prin Planul Național de Relansare și Reziliență. De asemnea, se anunța ca, pe lângă metrou, va exista, de asemenea, şi un tren metropolitan care va asigura legătura între localităţile din preajma orașului Cluj.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Anunț oficial despre construirea metroului din Cluj
Metroul din Cluj se află aproape de etapa de execuţie, spune primarul Emil Boc, într-o videoconferință. Acesta a mai ținut să menționeze faptul că din planul de interconectare a localităţilor din judeţ fac deja parte mai multe staţii de transport în comun.
„Vrem să conducem atât la mobilitate, cât şi la dezvoltare economică. Clujul poate rămâne competitiv doar dacă se gândeşte de pe acum la viitor. Peste zece ani cu siguranţă vom avea metrou la Cluj.”, a confirmat edilul Clujului.
Metroul din Cluj este prevăzut cu o potențială extindere, prima dată spre vest, de la Florești la Gilău, precum și în sud-est, spre noul cartier Sopor care urmează să fie construit de la zero. În partea cealaltă, de nord-est, unde se află o zonă industrială, metroul se va conecta cu trenul metropolitan, liniile de autobuz, troleibuz și tramvai, printr-o stație intermodală, plasată în apropierea aeroportului internațional,
„Trenul metropolitan va folosi calea ferată existentă prin crearea unor stații intermediare pe raza municipiului Cluj-Napoca, astfel încât oamenii să ajungă mult mai ușor dintr-o parte în alta a orașului, chiar și în aeroport. Metroul este un proiect complicat, deoarece Cluj-Napoca, fiind un oraș istoric, are tot felul de obstacole care țin de dimensiunea respectivă. Dar este necesar, pentru că ne vom sufoca dacă nu vom avea mobilitate alternativă la mașină”, declara primarul Emil Boc într-un interviu pentru sursa citată anterior.
Citeste si: Reguli noi de călătorie cu autobuzele și metroul din București! Ce devine interzis
Ce preț va avea metroul din Cluj?
Metroul din Cluj are un preț estimat de 1,3- 1,5 miliarde euro. Doar că toate lucrările publice de o asemenea amploare depășesc de obicei cu mult atât bugetul cât și intervalul de execuție asumat inițial, potrivit HotNews.ro Spre exemplu, segmentul de 6,87 km din magistrala M5 (Drumul Taberei) a avut nevoie de 12 ani ca să fie terminat și a costat peste 600 milioane de euro, preț care nu include și garniturile noi de tren așa cum este estimat la Cluj, notează acceși sursă.