Potrivit lui Cristian Bușoi, europarlamentar, de vină pentru incident au fost mai mulți protestatari kurz i. Aceștia au pătruns în sala Parlamentului European și au amenințat că își vor lua viața, aruncându-se de la balcon.
Alertă de securitate în Parlamentul European din cauza unor protestatari
Nu se știe modalitatea prin care protestatarii au intrat în sala Parlamentului European, dar Cristian Bușoi a declarat, la Digi 24, că speră ca situația să nu escaladeze și ca nimeni să nu fie rănit.
Ședința avea loc la Strasbourg, astăzi, 15 februarie. Președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, a fost escortată de plen, în timp ce mai multe persoane prezente în sală au relatat pe Twitter cele întâmplate.
Citește și: Zelenskyy încearcă să aduca Ucraina la ea acasă în UE!
Parlamentul European a stabilit noi restricții începând cu anul 2035
Ieri, 14 februarie, Parlamentul European a aprobat ca, începând cu anul 2035, automobilele noi cu motoare termice să nu mai fie cumpărate.
Decizia a fost luată cu scopul de a încuraja oamenii să achiziționeze mașini cu emisii scăzute sau zero, ceea ce înseamnă că și investițiile din domeniul automobilelor se vor îndrepta către această direcție, susține Jan Huitema, eurodeputat.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Citește și: Pensionarele vor primi 375 de lei, pe lângă pensie, în luna decembrie. Cine beneficiază de această sumă?
Noua legislație are scopul de a reduce emisiile de carbon cu 100%, iar, până în anul 2030, acestea trebuie să fie reduse cu 50% în cazul camioanelor și cu 55% în cazul autoturismelor.
Cu toate acestea, conform regulamentului, se poate obține o derogare până la finalul anului 2035 de către producătorii care, anual, au o producție mai mică, însemnând între 1.000 și 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 și 22.000 de camionete noi.
Mai mult decât atât, urmează să fie promovate stimulente pentru producătorii de autovehicule cu emisii zero sau cu emisii scăzute, cum ar fi cele electrice sau cele hibride performante.
Citește și: Premierul din Republica Moldova a demisionat!
De asemenea, din doi în doi ani, începând cu finele anului 2025, Comisia Europeană urmează să publice un raport, pentru a putea să evalueze progresele care se vor înregistra în domeniul mobilității rutiere cu emisii zero.
După ce propunerea va primi votul final în Parlamentul European, textul urmează să fie aprobat oficial de către Consiliu, după care, va fi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Eueopene.
„Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050”, a declarat Jan Huitema.