Amazon începe anul pe profit. Gigantul comerțului electronic a raportat joi un profit de 3,2 miliarde de dolari pentru primul trimestru, față de o pierdere de 3,8 miliarde de dolari în trimestrul precedent și depășind cu mult estimările analiștilor.
Trecerea pe profit vine în condițiile în care Amazon (AMZN) și-a intensificat măsurile de reducere a costurilor în ultimele luni. Compania a anunțat două runde de concedieri, a anulat produse și a renunțat la extinderi ale magazinelor fizice.
Rezultate
Veniturile companiei au crescut cu 9% în timpul trimestrului față de anul precedent. Amazon se așteaptă ca vânzările nete din al doilea trimestru să crească între 5% și 10% față de aceeași perioadă a anului precedent, sau să se situeze între 127 și 133 de miliarde de dolari.
"Rezultatele indică faptul că măsurile de reducere a costurilor în curs de desfășurare au un impact pozitiv asupra perspectivelor de afaceri ale Amazon", a declarat Jesse Cohen, analist senior la Investing.com. "Orientarea puternică a Amazon pentru veniturile din al doilea trimestru este un alt indicator că societatea ar putea începe să iasă din impas".
Amazon Web Services, care a servit mult timp drept motor de profit pentru companie, a înregistrat, de asemenea, o creștere procentuală de două cifre în timpul trimestrului, într-un alt semn pozitiv pentru afacerea sa generală.
Vânzările segmentului AWS au crescut cu 16% față de anul precedent, ajungând la 21,4 miliarde de dolari. Acest lucru vine după ce creșterea vânzărilor a încetinit în trimestrul precedent, deoarece clienții cloud au strâns coarda din cauza incertitudinilor legate de sănătatea economiei.
"În timp ce afacerea noastră AWS navighează în timp ce companiile cheltuiesc mai prudent în acest mediu macro, continuăm să acordăm prioritate construirii unor relații pe termen lung cu clienții", a declarat directorul general Andy Jassy într-o declarație care însoțește publicarea rezultatelor.
Amazon, aflată în plin proces de reducere a forței de muncă, a depășit previziunile Wall Street cu o creștere peste așteptări a veniturilor pentru primul trimestru din 2023.
Compania a raportat venituri de 127,4 miliarde de dolari în primul trimestru, în creștere cu 9% de la an la an, o îmbunătățire față de creșterea de 7% din trimestrul anterior, dar încă departe de ritmul său istoric de creștere a cifrei de afaceri.
Rezultatele vin în condițiile în care colosul comerțului electronic se află în plin proces de concediere a 9.000 de angajați în funcții corporative, pe lângă cele 18.000 de reduceri de personal anunțate în ianuarie. Joi, compania a concediat aproximativ 100 de angajați de la Amazon Studios și Prime Video.
Rezultatele primului trimestru al Amazon au depășit cu ușurință previziunile analiștilor financiari. În medie, Wall Street se aștepta la venituri de 124,55 miliarde de dolari și la un profit pe acțiune de 21 de cenți, potrivit datelor Refinitiv. Acțiunile Amazon au urcat cu peste 11% în tranzacțiile de după orele de tranzacționare, ca urmare a rezultatelor peste așteptări.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Ce e afectat mai mult?
"Sunt multe lucruri care trebuie să ne placă în legătură cu modul în care echipele noastre livrează pentru clienți, în special pe fondul unei economii incerte", a declarat directorul general Andy Jassy la anunțarea rezultatelor. "Afacerea noastră de publicitate continuă să înregistreze o creștere robustă, în mare parte datorită investițiilor noastre continue în învățare automată care ajută clienții să vadă informații relevante atunci când se angajează cu noi, ceea ce, la rândul său, oferă rezultate neobișnuit de puternice pentru mărci."
Segmentul de publicitate al Amazon a avut vânzări de 9,5 miliarde de dolari, o creștere de 21% de la an la an, depășind așteptările analiștilor, care estimau o creștere de 15%. "Avem multe perspective de creștere" în continuare în domeniul publicității, a declarat Jassy în cadrul teleconferinței privind câștigurile, precizând că Amazon încearcă încă să găsească modalitatea optimă de a livra reclame în video și sporturi în direct.
Segmentul AWS cloud al companiei a înregistrat o creștere a vânzărilor de 16% față de anul precedent, la 21,4 miliarde de dolari, în timp ce venitul operațional a scăzut cu 21%, la 5,1 miliarde de dolari.
În ceea ce privește divertismentul, Amazon a promovat lansarea de către MGM a filmului "Creed III", regizat de Michael B. Jordan și cu Michael B. Jordan în rolul principal, care a avut încasări de 100,4 milioane de dolari la nivel global în weekendul de deschidere, marcând cel mai mare debut în SUA pentru un film sportiv din istorie. Serialul original limitat al Prime Video "Daisy Jones & the Six" a debutat pe locul 1 pe serviciul la nivel global. Alte filme și seriale originale ale serviciului de streaming lansate în primul trimestru au inclus comedia de acțiune "Shotgun Wedding", cu Jennifer Lopez și Josh Duhamel; comedia romantică "Somebody I Used to Know", regizată de Dave Franco; thrillerul comic "The Consultant", cu Christoph Waltz; și "Swarm", de la co-creatorul și producătorul executiv Donald Glover.
Citește și: Chiar si cu protestele pentru pensii, Economia Franței are un impuls?
Citește și: Profiturile Samsung se prăbușesc cu 95%! Cum s-a produs dezastrul?
Citește și: Cum a răsturnat Elon Musk Twitter și propria reputație în 6 luni?