Amenzi uriașe pentru șoferi: Șoferii care nu respectă această lege riscă să primească amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei

Author: Cristina Mocanu
Actualizat: 10 feb 2024, 04:40

Conform Codului rutier, șoferii care nu respectă anumite legi riscă să primească amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei.

Sursa: pexels.com

Conform Codului rutier, șoferii care nu respectă anumite legi riscă să primească amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei.

Șoferii care nu respectă această lege riscă să primească amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei, potrivit Codului Rutier 2023. Despre ce este vorba mai exact?

Șoferii riscă amenzi mari dacă nu respectă anumite reguli în trafic

Geamurile murdare ale mașinii le pot aduce șoferilor amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei, potrivit Codului Rutier 2023. Astfel că, polițiștii vor trebui să fie mult mai atenți dacă mizeria de pe geam obstrucționează vizibilitatea.

Polițistul rutier va decide care va fi valoarea amenzii oferite șoferului

Amenda va rămâne la latitudinea polițistului rutier, deoarece în lege nu este specificat cât de curat trebuie să fie geamul mașinii.

Cosmin Andreica, din partea sindicatului Europol, a declarat că: „Nu există un instrument de măsurare al mizeriei de pe geamuri. Se va uita polițistul prin habitaclul mașinii ca să vadă vizibilitate prin geamurile laterale, lunetă sau parbriz”.

Citește și: Examen auto 2023: Care este motivul pentru care cei mai mulți cursanți pică examenul auto?

Codul Rutier din România a suferit mai multe modificări importante în ultima perioadă, iar unele dintre ele vizează sancțiuni suplimentare pentru șoferii care circulă pe drumurile publice.

Șoferii care nu respectă această lege riscă să primească amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei, potrivit Codului Rutier 2023.
[Sursa: pexels.com]

Apare o nouă platformă pentru înmatricularea sau radierea autoturismului personal

Codul rutier va fi modificat, astfel încât radierea sau înmatricularea sau radierea auto să se poată face online.

Mai exact, potrivit noului proiect, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări vrea să dezvolte o platformă destinată furnizării de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor.

Astfel, serviciile publice care vor putea fi accesate pe noua platformă sunt:

Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi

Citește și: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei

- încheierea actelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor, de către persoane a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;

- încărcarea actelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire, de către proprietarii acestora sau deținătorii mandatați, după caz, a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum și transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale în scopul declarării sau radierii vehiculelor din evidențele fiscale;

Citește și: Codul rutier se modifică: Înmatricularea sau radierea mașinii se va putea face online. De ce documente veți avea nevoie?

- încărcarea documentelor prevăzute de lege de către proprietarul a cărui identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație și, după caz, transmiterea acestora, prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale;

- verificarea achitării tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local, prin certificate de atestare fiscală (dacă se aplică), în cazul vânzării unui vehicul;

- transmiterea de date către organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;

- informarea proprietarului cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.

Momentan, nu s-a oferit un termen pentru lansarea platformei ci doar: "în vederea inițierii procedurilor de implementare a serviciilor publice electronice, se abilitează Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări  să organizeze şi să coordoneze platforme-pilot  pentru furnizarea de servicii publice electronice de înmatriculare".

Sursă: capital.ro