Într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, ANAF a reamintit miercuri că firmele, persoanele fizice autorizate (PFA) și alți contribuabili care desfășoară activitate economică autorizată vor fi obligați, de la 1 martie 2022, să fie înscriși în Spațiul Privat Virtual, care permite transmiterea declarațiilor fiscale online.
Citeste si: Cum se plătesc online amenzile de circulație. Locurile unde pot fi achitate amenzile rutiere în 2022
Contul SPV, obligatoriu de la 1 martie
Legislația pe marginea tranziției la SPV este cât se poate de clară. Mai mult, dacă nu respecți publicarea documentelor prin intermediul Spațiului Privat Virtual, vei primi acasă o notificare în acest sens. Dacă o ignori, sunt șanse mari să fii amendat.
”Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, a fost introdusă, începând cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin
Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual, până la data de 01 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situația în care un document trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic și nu prin intermediul Spațiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Citeste si: ANAF scoate la vânzare autoturisme la prețuri foarte mici. Ce mașini licitează agenția
Potrivit avocatnet.ro, persoanele fizice obișnuite vor putea relaționa cu Fiscul, în continuare, și prin documente tipărite.
„Întrucât obligația legală menționată nu vizează persoanele fizice care nu desfășoară o profesie liberală sau nu exercită o activitate economică în mod independent, acestea pot interacționa cu ANAF prin documente tipărite și după data de 1 martie 2022. Menționăm, totuși, că ANAF încurajează și persoanele fizice care nu sunt vizate de obligația de mai sus să utilizeze mijloacele de comunicare la distanță la transmiterea cererilor către organul fiscal, prin înregistrarea în SPV”, a clarificat, la solicitarea avocatnet.ro, Sabina Zereș, Șeful Serviciului de comunicare, relații publice și mass media din cadrul ANAF. Informația ne-a fost confirmată, de asemenea, de specialiștii EY România.