Cercetarea de marketing, cercetarea de piata si sondajul de opinie te ajuta sa-ti dai seama care sunt conditiile de pe piata in care urmeaza sa activezi. O astfel de cercetare va face diferenta intre succes sau faliment. O analiza de piata pentru o relationare de succes cu institutiile statului sau alte companii este necesara pentru a lansa afacerea. Iata ce pasi trebuie sa abordezi pentru a te asigura ca acest proces decurge in mod corect.
Analiza generala
Primul pas in cadrul acestui proces va fi reprezentat de o analiza generala a pietei, care-ti va permite sa stabilesti obiectivele. Pentru a putea determina profilul pietei de interes va fi nevoie sa iei in calcul urmatoarele aspecte:
Numarul si marimea producatorilor de piata;
Numarul si marimea consumatorilor de pe piata;
Tipurile de bunuri si servicii care sunt comercializate de obicei pe aceasta piata;
Gradul de rapiditate a raspandirii informatiei pe piata vizata.
In momentul in care ai stabilit aceste obiective poti trece la etapa urmatoare.
Studiul pe un sector
Prin studiul sectorial intelegem concentrarea cercetarilor pe un anumit sector de pe piata, pentru a afla care sunt cei mai importanti actori de pe piata respectiva, dar si care sunt dimensiunile si mai ales potentialul consumatorilor de pe acea piata. Raspunsurile la aceste intrebari te vor ajuta sa te adaptezi mai usor la conditiile pietei si sa raspunzi in acord cu nevoile clientilor. Dupa efectuarea acestui studiu vei realiza daca obiectivele afacerii tale corespund pietei vizate sau nu.
Benchmarking
Acest proces se refera la descoperirea celor mai bune practici din industrie si compararea lor cu procesele afacerii pe care o vei lansa. Aceasta comparatie poate viza calitatea, timpul, dar si diferentele de costuri intre activitatea ta si cea a altor companii, putand servi, de asemenea, si ca obiectiv de optimizare. In momentul in care-ti dai seama ce determina succesul celor mai bune companii de pe piata, vei putea aplica si tu acele principii de succes!
Analiza PESTLE
O astfel de analiza te va ajuta sa intelegi piata in ansamblul ei. Cu alte cuvinte, vei putea lua in calcul si variabile independente precum: Politica, Economia, mediul Social, Tehnologia, mediul Legal si cel Ecologic. In cadrul unei astfel de analize vei vrea sa raspunzi la intrebari precum:
Care este situatia politica din tara in care vreau sa activez si cum poate fi afectata industria?
Care sunt cei mai importanti factori economici pe care trebuie sa-i iau in calcul?
Care sunt factorii culturali cei mai importanti si de cine sunt definiti?
Exista preocupari fara de mediul inconjurator si daca da, care sunt acestea?
Care este posibilitatea ca inventiile tehnologice sa apara si sa influenteze piata?
Care sunt reglementarile legale pentru industria in care activez si cum pot fi acestea modificate pe viitor?
Evaluarea potentialului pietei
Pentru a intelege pe deplin ce oportunitati se gasesc pe piata vizata, va fi necesara si o evaluare de potential. Prin potential intelegem atat dimensiunile posibile ale pietei, dar si limitele in care se incadreaza cererea. Acest analiza trebuie sa cuprinda inclusiv evolutia pietei pe termen scurt, mediu si lung. Aici putem include si previzionarea, mai exact realizarea de predictii financiare pentru cantitatea de servicii/produse pe care clientii le vor achizitiona intr-o anumita perioada de timp.
Analiza competitiei
In cele din urma va fi necesara si o analiza a competitiei, in functie de criteriile urmatoare:
Rivalitatea dintre competitori;
Potentialul competitorilor noi;
Amenintarea venita din partea produselor/serviciilor substitut;
Puterea de negociere detinuta de cumparatori;
Puterea de negociere detinuta de furnizori.
Pentru mai multe informatii in legatura cu acest subiect nu ezita sa apelezi la ajutorul specialistilor!