Cei care doresc un job în sectorul bugetar sunt nevoiți să respecte ultimele modificări privind organizarea concursurilor de recrutare, potrivit unui proiect de lege adoptat de Guvern.
Noi reguli pentru angajările la stat
Prima schimbare pe care o va suferi regulamentul este una benefică pentru doritori deoarece are în vedere publicarea anunțului în care se oferă detalii despre concursul de angajare.
Instituțiile și autoritățile vor trebui să publice anunțul concursului de angajare la sediul acesteia, dar și pe pagina proprie de internet, înainte cu cel puțin 15 zile lucrătoare față de prima probă a concursului pentru ocuparea unui
Acest anunț va trebui să conțină informații despre numărul și nivelul posturilor scoase la concurs, documentele necesare pentru înscriere, bibliografia, tematica și calendarul de desfășurare al concursului. Instituțiile și autoritățile ce nu vor respecta aceste reguli vor risca amânarea concursului.
Dosarele depuse de doritori vor trebui să conțină și certificatul de integritate comportamentală, când este vorba de posturi vacante în cadrul învățământului, protecției sociale sau a sănătății, pe lângă cazierul judiciar.
Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluționare a contestațiilor sunt obligați să informeze în scris, orice conflict de interese ce poate apărea în cadrul concursului, iar prin aceasta se vor abține de la participarea sau luarea unei decizii.
O nouă schimbare ce va avea loc este reprezentată de posibilitatea persoanelor cu dizabilități să participe la concursurile de angajare pentru ocuparea locurilor de muncă vacante. În funcție de tipul de dizabilitate, nevoile individuale și de proba concursului pe care urmează să o susțină, condițiile pe care persoanele cu dizabilități le vor avea vor fi diferite. Probele pot fi prelungite cu jumătate din timp, pot fi ținute în altă încăpere față de ceilalți candidați sau candidații pot primi maxim 2 pauze de 10 minute în timpul probelor.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Documentele necesare pentru angajare
Dosarul de examen va trebui să cuprindă următoarele documente:
- cererea de înscriere
- adeverințele eliberate de angajatori din care să reiasă vechimea în gradul sau treapta profesională din care promovează
- rapoartele de evaluare a performanțelor profesionale din ultimii trei ani în care persoana s-a aflat în activitate
Persoanele ce își doresc să fie promovate, vor trebui să declare că nu au fost sancționate disciplinar la locul de muncă în ultimele 6 luni de la depunerea dosarului.
Citeste si: Zile libere 2023. Românii care vor avea parte de 3 zile libere în plus în 2023
Sursa: avocatnet.ro