Noi reguli pentru angajările la stat. Cum se vor organiza concursurile de recrutare și ce acte sunt necesare pentru înscriere

Author: Bianca Vidoi
Actualizat: 31 iul 2023, 02:05

Angajările la stat vor fi făcute după reguli noi

Sursa: PixaBay

Persoanele interesate de obținerea unui loc vacant în cadrul locurilor de muncă oferite de stat vor trebui să aibă în vedere noile reguli.

Cei care doresc un job în sectorul bugetar sunt nevoiți să respecte ultimele modificări privind organizarea concursurilor de recrutare, potrivit unui proiect de lege adoptat de Guvern.

Citeste si: Se acordă zece zile libere pentru urgențe familiale. De când pot cere angajații aceste zile și ce prevede Codul Muncii

Noi reguli pentru angajările la stat

Noile reguli pentru persoanele ce doresc să ocupe locuri de muncă la stat
[Sursa: PixaBay]

Prima schimbare pe care o va suferi regulamentul este una benefică pentru doritori deoarece are în vedere publicarea anunțului în care se oferă detalii despre concursul de angajare.

Instituțiile și autoritățile vor trebui să publice anunțul concursului de angajare la sediul acesteia, dar și pe pagina proprie de internet, înainte cu cel puțin 15 zile lucrătoare față de prima probă a concursului pentru ocuparea unui

loc vacant și cu cel puțin 10 zile lucrătoare, în cazul unul loc de muncă temporar vacant.

Acest anunț va trebui să conțină informații despre numărul și nivelul posturilor scoase la concurs, documentele necesare pentru înscriere, bibliografia, tematica și calendarul de desfășurare al concursului. Instituțiile și autoritățile ce nu vor respecta aceste reguli vor risca amânarea concursului.

Dosarele depuse de doritori vor trebui să conțină și certificatul de integritate comportamentală, când este vorba de posturi vacante în cadrul învățământului, protecției sociale sau a sănătății, pe lângă cazierul judiciar. Candidații pot să își depună singuri cazierul judiciar sau certificatul de integritate comportamentală sau își pot da acordul pentru ca instituțiile să obțină direct informațiile necesare de la autorități.

Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluționare a contestațiilor sunt obligați să informeze în scris, orice conflict de interese ce poate apărea în cadrul concursului, iar prin aceasta se vor abține de la participarea sau luarea unei decizii.

Cei ce nu vor face acest lucru vor fi sancționați disciplinar.

O nouă schimbare ce va avea loc este reprezentată de posibilitatea persoanelor cu dizabilități să participe la concursurile de angajare pentru ocuparea locurilor de muncă vacante. În funcție de tipul de dizabilitate, nevoile individuale și de proba concursului pe care urmează să o susțină, condițiile pe care persoanele cu dizabilități le vor avea vor fi diferite. Probele pot fi prelungite cu jumătate din timp, pot fi ținute în altă încăpere față de ceilalți candidați sau candidații pot primi maxim 2 pauze de 10 minute în timpul probelor.

Citeste si: Marcel Ciolacu spune în ce condiții se vor majora pensiile cu 15%. Pensionarii încă nu știu de ce majorare vor avea parte începând cu data de 1 ianuarie 2023

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: VIDEO Este Jador copilul preferat al mamei sale? Artistul mai are încă trei frați! "Eu am trecut prin greutăți cu ea și suntem atât de apropiați, pentru că am sprijinit-o!"

Documentele necesare pentru angajare

Care sunt documentele necesare în dosarul de examen
[Sursa: PixaBay]

Dosarul de examen va trebui să cuprindă următoarele documente:

- cererea de înscriere

- adeverințele eliberate de angajatori din care să reiasă vechimea în gradul sau treapta profesională din care promovează

- rapoartele de evaluare a performanțelor profesionale din ultimii trei ani în care persoana s-a aflat în activitate

Persoanele ce își doresc să fie promovate, vor trebui să declare că nu au fost sancționate disciplinar la locul de muncă în ultimele 6 luni de la depunerea dosarului.

Citeste si: Zile libere 2023. Românii care vor avea parte de 3 zile libere în plus în 2023

Sursa: avocatnet.ro