Angajații CFR s-au oprit din lucru spontan și au făcut o grevă. Reprezentanții CFR Călători au transmis că persoanele care au bilete sau abonamente la trenurile care au fost afectate de grevă își vor putea primi banii înapoi.
Grevă spontană înainte de Sărbători! Angajații CFR sunt nemulțumiți de condițiile de muncă
„Am discutat acum cu directorii generali și economici de la CFR pe date economice reale. Este evident că sunt Companii în dificultate. Asta este realitatea și nu trebuie să o ascundem. Anul viitor toate Companiile, fie că vorbim despre CFR Infrastructură, fie că vorbim despre CFR Călători sau CFR Marfă, trebuie să treacă printr-un proces de eficientizare economică. Și asta în acord cu prevederile PNRR. Sunt deschis la dialog, dar bazat pe argumente economice sustenabile și nu pe poziții de forță.
Citeste si: Incendiu în locomotiva unui tren la Predeal! Trenul avea 27 de vagoane, care erau pline cu motorină
Câteva dintre trenurile care au fost afectate de greva spontană de pe raza regionalelor Iaşi, Bucureşti, Craiova, Galaţi, Cluj, Constanta, Galaţi sunt: 6002, 6461, 5603, 5401, 1541, 5402, 5461, 5415, 1858, 5411, 1752, 8080,
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie
Ion Simu, director CFR, a spus despre acest eveniment că nu este o grevă, ci un protest spontan ilegal, care a ajuns și în Craiova, Brașov, Cluj și Sighetul Marmației. Au fost afectate 109 trenuri în total, motiv pentru care directorul CFR și-a rugat colegii să-și înceapă imediat lucrul pentru a evita posibile pierderi economice.
Liderul de sindicat a explicat care sunt nemulțumirile angajaților CFR
Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a precizat ce i-a nemulțumit pe angajații CFR atât de mult încât au fost determinați să pornească o grevă.
Citeste si: Program CFR Crăciun și Revelion: Cum circulă trenurile de sărbători
„Cei intrați în grevă au salariul minim, nu înțeleg de ce oameni calificați nu pot să își mai asigure existența. Toate prețurile au crescut, facturile cresc, iar ei nu mai au cu ce să le plătească.
Peste tot, în UE, în 201, țările s-au lăudat cu infrastructură modernă și cu trenuri noi care circulă cu viteză. La noi trebuie schimbate o treime din trenuri și proiecte pentru celelalte două treimi și nu s-a făcut nimic. Speram să-i facem să înţeleagă pe CFR-isti, să intre totul în normal.”, a explicat liderul de sindicat.