Un manager inteligent si performant poate, insa, sa evite cu succes orice tip de conflict sau, atunci cand evitarea nu este posibila, poate rezolva „razboiul” intr-un mod simplu si eficient.
Cheia succesului in relatia cu angajatii este la indemana oricui.
Motiveaza angajatii!
Desi nu exista o reteta clara cu privire la modul in care iti poti motiva angajatii, exista cateva aspecte de care trebuie sa tii cont.
Fii transparent!
Indiferent daca esti managerul unei intregi companii sau te ocupi de departamentul de resurse umane, transparenta este esentiala. Cu cat intr-o firma exista mai putine informatii confidentiale si mai putine secrete, cu atat angajatii se vor simti mai putin tentati sa organizeze adevarate „loji masonice” si cercuri de interese.
Mai mult decat atat, haosul din departamentul de resurse umane se rasfrange asupra intregii companii si declanseaza haosul din randul angajatilor. Managementul personalului si al documentelor contractuale trebuie sa fie exemplar, iar unii angajati ai departamentului de resurse umane apeleaza la aplicatii care le usureaza munca si-i ajuta sa se organizeze. Spre exemplu, aplicatia Personnel Management de pe Human Resources Planning ajută la cresterea eficientei activitatii de administrare de personal prin generarea rapida si standardizata a documentelor salariatilor (contracte, adeverinte, decizii).Respecta intimitatea angajatilor
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Arata-le ca iti pasa de viata lor personala, insa nu fii invaziv.
Creeaza oportunitati pentru angajati
Nimanui nu-i place sa lucreze intr-o companie unde simte ca oportunitatile sale de dezvoltare sunt nule. Un angajat fericit este un angajat care stie ca ar putea obtine un salariu mai mare la un moment dat, in functie de rezultatele sale, ca ar putea fi avansat si ca apar, constant, noi oportunitati, precum si posibilitatea de a se reprofila la un moment dat, daca isi doreste acest lucru. In caz contrar, singura lui grija ar putea fi cea de a parasi compania cu prima ocazie. Iar aici ne putem gandi, din nou, la transparenta. Angajatii trebuie sa stie, constant, cand si in ce conditii pot fi promovati sau pot castiga mai multi bani. Mai mult decat atat, ofera angajatilor training-uri organizate de specialisti, care sa-i ajute sa devina din ce in ce mai buni in ceea ce fac.
Foto: pixabay.com