Un alt actor patruped care a atins gloria anul acesta este calul din "War Horse", de Steven Spielberg, un exemplar superb care il intruchipeaza Joey, unul dintre eroii din cel de-Al Doilea Razboi Mondial.
In 2002, caii din filmul "Chevalier" i-au adus dresorului Mario Luraschi un Oscar.
"Caii mei joaca un rol, precum oamenii. Nu se comporta pe platou ca acasa. Cand sunt la filmari, ei sunt concentrati si asteapta ordinele mele pentru scena", a spus acesta.
"Pentru un film folosesc mai multi cai si ii aduc in scena in functie de nevoi. Animalele nu au aceleasi motivatii ca oamenii si nu pot munci mai multe ore", a mai spus Mario Luraschi. "Oamenii nu realizeaza ca este nevoie de sute, mii de ore pentru a dresa un caine", a spus Omar von Muller.
Si animalele salbatice, precum lupi si ursi, lucreaza in cinema. Jean -Philippe Roman, specialist in dresajul animalelor salbatice, a vorbit despre importanta "complicitatii" stabilite cu animalele salbatice.
"Filmul nu este circ, animalul trebuie sa fie cat mai natural posibil. Spectatorul trebuie sa aiba impresia ca lupul sau ursul este unul care traieste in mediul sau natural", a spus acesta.
Pe de alta parte, Frédérique Flaesch, responsabil cu consilierea tehnica privind folosirea animalelor in filme si care a ajutat la dresajul de pasari, caini, sobolani si animale de curte, spune ca pisicile sunt cele mai dificile.
"Pisicile sunt actorii cei mai dificili, pentru ca nu pot fi dresate. Le selectionez de mici, dupa caracterul lor docil", a spus Flaesch. De altfel, una dintre pisicile pe care le-a dresat joaca in piesa «La femme du Boulanger», de Marcel Pagnol. "Pisica trebuie sa manance mult timp, inainte de spectacol. Joaca in fata unui public de 800 de persoane", a mai spus Flaesch.