ANRE a făcut anunțul! Ce trebuie să facă românii care primesc facturi uriașe la energie. Specialiștii au explicat pas cu pas

Autor: Madalina Maftei

ANRE a făcut anunțul! Ce trebuie să facă românii care primesc facturi uriașe la energie

Sursa: PixaBay

Tot mai mulți români se plâng de facturile uriașe la energie și gaze naturale. În unele situații, sumele pe care oamenii trebuie să le scoată din buzunar sunt chiar de 6 ori mai mari decât în mod normal. ANRE a anunțat, printr-un comunicat, ce trebuie să facă românii care se află în această situație.

În urma unei ședințe cu reprezentanții mai multor ministere, Nicolae Ciucă a anunțat că au fost adoptate o serie de măsuri menite să vină în ajutorul consumatorilor casnici și nu numai. Este vorba despre plafonare, dar și despre Legea consumatorului vulnerabil.

ANRE a făcut anunțul! Ce trebuie să facă românii care primesc facturi uriașe la energie 

Agenția Națională a Reglementării din Energie (ANRE) oferă câteva sfaturi menite să vină în ajutorul românilor care primesc facturi uriașe la energie.

Primul pas în acest sens este cel în care clienții au nelămuriri asupra facturării energiei electrice și a gazelor naturale. Aceștia sunt sfătuiți să se adreseze furnizorului care a emis factura pentru a cere clarificări. În situația în care furnizorul refuză să aducă clarificări, clientul poate apela la ajutorul celor de la ANRE, dar și la instanțele de judecată.

„Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare

şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real. În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată”,
spun reprezentanţii ANRE.

Clientul poate încheia un acord de citire lunară a indexului

În comunicatul de la ARNE se mai precizează că: clientul poate să încheie un contract cu furnizorul pentru citirea lunară a indexului. Reprezentanții ANRE le recomandă clienților să verfice dacă factura a fost emisă conform indexului pe care l-au trimis, să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor. 

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Citeste si: Anunț important pentru românii afectați de scumpirea energiei electrice. Premierul Nicolae Ciucă a anunțat măsurile care intră în vigoare de la 1 aprilie

Furnizorii de energie sunt obligați să restituie banii clienților, dacă sunt diferențe mai mari de 100 de lei pe factură

ANRE a mai precizat că furnizorul de energie este obligat să restituie, în termen de 5 zile, suma plătită de client, dacă diferența de pe factură este mai mare de 100 de lei.

”Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare”, se mai arată în comunicatul ANRE.

Premierul României, Nicolae Ciucă, a precizat că facturile emise greșit trebuie refăcute pe banii furnizorului.

”Am convocat astăzi cu miniştrii Finanţelor, Energiei, Agriculturii, Mediului şi preşedintele ANRE pentru a stabili noi măsuri de protejare a populaţiei de efectele creşterii prețurilor la energie. Românii au nevoie de garanţii privind corectitudinea facturării consumului de energie electrică şi gaze naturale. În acelaşi timp, sunt necesare şi măsuri de sprijin pentru companii, în această perioadă dificilă, generată de creşterea preţurilor la energie. Aceste măsuri vor contribui la creşterea rezilienţei economice şi la menţinerea locurilor de muncă pentru români”, a precizat Nicolae Ciucă.

Citeste si: Ce trebuie să facă românii care primesc facturi greșite la energie electrică, care nu conțin date despre plafonare, compensare sau au cantități eronate