ANRE a stabilit luni, 6 februarie, că perioada de facturare a energiei electrice trebuie să fie lunară

Author: Cristina Mocanu
Actualizat: 07 nov 2023, 01:25

ANRE a stabilit luni, 6 februarie, printr-un ordin oficial că în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară.

Sursa: https://pixabay.com/

Potrivit ANRE perioada de facturare a energiei va trebui să se facă lunar.

ANRE a stabilit luni, 6 februarie, printr-un ordin oficial că în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară.

Perioada de facturare a energiei electrice se va face lunar

ANRE a stabilit luni, 6 februarie, printr-un ordin oficial cadrul legal pentru reglementarea desfășurării activității de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienților finali. Ordinul prevede că în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară, iar clienții vulnerabili (și nu numai) să beneficieze de eșalonarea plății facturilor.

Ordinul emis de ANRE nr. 5/2023, publicat luni în Monitorul Oficial, vizează aprobarea regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali.

Citește și: Vouchere Sociale 2023: Banii pentru prima tranșă intră mai repede pe card

Care sunt principalele măsuri stabilite de ANRE

Una dintre principalele măsuri stabilite este că, în cazul clienților casnici, precum şi în cazul clienților preluați de către furnizorul de ultimă instanță, perioada de facturare trebuie să fie lunară, iar în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare

mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.

De asemenea, este posibilă, în cazul clienților vulnerabili, eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim trei luni sau convenită de părți.

Citește și: Informatii despre pulsul normal in functie de varsta

Potrivit  Legii 226/2021, consumatorul vulnerabil este persoana singură ori familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale.

Citește și: Ajutor financiar pentru români! O categorie de persoane va beneficia de vouchere, în limita a cinci salarii minime

Cu ajutorul actului normativ de față se face și actualizarea elementelor obligatorii care trebuie să se regăsească într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final și introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică emise pentru consumul înregistrat începând cu data de 1 aprilie 2023, respectiv informațiile obligatorii ce trebuie incluse de furnizori în acestea.

Totodată, apare detalierea și actualizarea modalităților de soluționare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel încât clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii.

Furnizorul are obligația, de asemenea, să analizeze plângerea clientului cu privire la factura emisă, indiferent dacă aceasta a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele legale.

Sursă: avocatnet.ro