ANRE a stabilit luni, 6 februarie, printr-un ordin oficial că în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară.
Perioada de facturare a energiei electrice se va face lunar
ANRE a stabilit luni, 6 februarie, printr-un ordin oficial cadrul legal pentru reglementarea desfășurării activității de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienților finali. Ordinul prevede că în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară, iar clienții vulnerabili (și nu numai) să beneficieze de eșalonarea plății facturilor.
Ordinul emis de ANRE nr. 5/2023, publicat luni în Monitorul Oficial, vizează aprobarea regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali.
Citește și: Vouchere Sociale 2023: Banii pentru prima tranșă intră mai repede pe card
Care sunt principalele măsuri stabilite de ANRE
Una dintre principalele măsuri stabilite este că, în cazul clienților casnici, precum şi în cazul clienților preluați de către furnizorul de ultimă instanță, perioada de facturare trebuie să fie lunară, iar în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare
De asemenea, este posibilă, în cazul clienților vulnerabili, eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim trei luni sau convenită de părți.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
Potrivit Legii 226/2021, consumatorul vulnerabil este persoana singură ori familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale.
Cu ajutorul actului normativ de față se face și actualizarea elementelor obligatorii care trebuie să se regăsească într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final și introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică emise pentru consumul înregistrat începând cu data de 1 aprilie 2023, respectiv informațiile obligatorii ce trebuie incluse de furnizori în acestea.
Totodată, apare detalierea și actualizarea modalităților de soluționare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel încât clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii.
Furnizorul are obligația, de asemenea, să analizeze plângerea clientului cu privire la factura emisă, indiferent dacă aceasta a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele legale.
Sursă: avocatnet.ro