Dacă până acum, șoferii care aveau nevoie de intervenții în momentul în care rămâneau blocați pe drumurile închise temporar, nu erau nevoiți să plătească pentru deblocarea lor, Guvernul vine cu schimbări în acest caz.
Șoferii din România vor fi nevoiți să plătească pentru acest tip de intervenție
Dacă șoferii se vor avânta pe drumurile închise temporar din cauza zăpezii, a copacilor căzuți și rămân blocați, ei vor fi cei care vor plăti cheltuielile de intervenție. Acest lucru este valabil și-n cazul în care vor exista pagube materiale în urma
Guvernanții sunt de părere că în acest fel șoferii vor fi descurajați și nu vor mai pătrunde pe drumurile temporar închise, ajutând astfel la fluidizarea traficului.
Citește și: Șoferii români trebuie să cunoască noua lege ce intră în vigoare. Amenzile rutiere vor fi modificate
„Totodată, prin recuperarea costurilor la intervenție se vizează reducerea unor cheltuieli care nu se regăsesc în activitatea principală de întreținere și reparații sau în administrarea și exploatarea drumurilor de interes național”, se arată în comunicatul OUG.
Șoferii vor fi nevoiți să plătească în termen de 15 zile
Posesorii auto ce vor fi puși în situația de a avea nevoie de o echipă de intervenție sau care au provocat pagube materiale pe drumurile închise temporar, vor fi nevoiți să plătească contravaloarea sancțiunii în termen de 15 zile.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Sancțiunea se aplică și șoferilor care au provocat un accident pe un drum înzăpezit și care nu aveau cauciucuri de iarnă.
„Masa lemnoasă rezultată din extragere de pe partea carosabilă se depozitează de administratorul drumului într-un spațiu propriu, în siguranță, iar în cazul în care nu este revendicată în termen de 3 zile calendaristice de la înștiințarea deținătorului/administratorului terenului/zonei forestiere, poate fi valorificată de către administratorul drumului, fără vreo autorizare sau aprobare în acest sens”, se mai arată în OUG.
Există și vești bune pentru șoferii din România
În urma unei directive europene, șoferii ce dețin un permis de conducere categoria B, vor putea conduce mai multe tipuri de vehicule. Directiva ar putea intra în vigoare până la sfârșitul anului.
Citește și: E OK să bei bere fără alcool dacă ești șofer? Ce spun specialiștii
Posesorii auto ce dețin categoria B ar urma să conducă și vehicule cu o masă totală admisă la 4,25 tone, astfel că aceștia vor putea conduce rulote, dar și unele mopede.
„Vehiculele care funcționează cu combustibili alternativi ar urma să poată fi conduse până la o masă totală admisă de 4.250 kg cu un permis de conducere categoria B”, susțin cei de la ADAC.