Dan Vardie, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), a explicat ce crede el despre noua taxă auto care urmează să fie introdusă. Acesta a explicat că noua taxă va fi foarte bunp pentru reducerea poluării și va crește numărul cererilor pentru programele Rabla și Rabla+. Partea bună este că introducerea acestei taxe va fi făcută treptat.
Când va fi introdusă taxa auto pentru reducerea poluării
„Aș recomanda o implementare a acestui program într-o zonă de multianual, adică treptat. Să înțelegem cu toții că acela e drumul, iar oamenii să înțeleagă că totuși te gândești la buzunarul lor, la posibilităților lor. Oricum vom fi agresați de costurile energetice, cu atât mai mult nu trebuie să agresăm oamenii cu alte taxe și impozite”, a declarat Dan Vardie.
Citeste si: Când începe programul Rabla 2022. Ministrul Tanczos Barna a făcut anunțul
„În situația parcului auto al României, care a devenit foarte mare, ne ducem spre 8 milioane de autoturisme înmatriculate. Nu e puțin raportat la populație. Aproape 50% din acest parc auto conține autovehicule cu o vechime de peste 15 ani”, a mai spus acesta.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Citește și: Pensionarele vor primi 375 de lei, pe lângă pensie, în luna decembrie. Cine beneficiază de această sumă?
Citeste si: Impozit auto 2022. Cât trebuie să plătești în funcție de motorizare de la 1 ianuarie 2022
Deși ministrul Mediului a declarat că o nouă taxă auto nu va fi introdusă în 2022, ci în 2023, probabil, angajamentul României prin Programul Național de Reziliență și Redresare (PNRR) este de a scoate, până în 2025, aproximativ 250.000 de mașini cu o vechime de peste 15 ani din circulație.
„Statul a cheltui foarte mulți bani pe programul Rabla și Rabla+ și nu au fost scoase suficient de multe mașini. Introducerea acestei taxe poate să ajute programele Rabla și Rabla+ și implicit și atingerea țintei până în 2025”, a mai transmis Dan Vardie.