Cumpărătorii de mașini resimt de ceva vreme efectele inflației. Timpii lungi de așteptare nu mai sunt o raritate. Așadar, decizia de a cumpăra o mașină electrică este adesea o problemă: cât va costa mașina când va ajunge în sfârșit pe piață? Aceasta este o întrebare pe care tot mai mulți clienți trebuie să și-o pună, chiar și atunci când este vorba de un motor cu combustie.
O mașină, în special o mașină nouă, este de obicei o afacere scumpă.
Suprataxarea prețurilor după ce s-a întâmplat: BMW and Co. își protejează marjele
Între timp, însă, nu mai sunt afectați doar cei interesați de o mașină electrică. Oricine dorește să cumpere o mașină nouă de orice fel nu se poate baza pe preț. Acest lucru se datorează combinației dintre inflația ridicată persistentă și creșterea timpilor de livrare. Mărcile germane tradiționale BMW și Mercedes sunt deosebit de vizibile aici: Ambele oferă în prezent o garanție de preț de numai patru luni.
Dacă producătorii au nevoie de mai mult timp, pot ajusta unilateral prețul în sus. Clienții BMW pot decide apoi dacă mai doresc să cumpere mașina la noul preț sau să renunțe la contract. Mercedes este și mai riguros: aici, retragerea este posibilă doar dacă creșterea prețurilor este mai mare de 3%.
Luând ca exemplu modelul de bază al Mercedes, Clasa A, aceasta înseamnă că vă puteți retrage din achiziție doar dacă noua mașină costă mai mult de aproximativ 37.972
de euro, în loc de prețul actual de bază de 36.866,20 euro la livrare. Pentru configurații sau modele mai scumpe, va trebui să plătiți mult mai mult.BMW și Mercedes nu sunt singurele în această situație. Kia oferă o garanție de preț de șapte luni. La VW, prețul rămâne fix din momentul în care se convine asupra datei de livrare.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Constructorii auto fac creșteri mari de prețuri
Motivele creșterii prețurilor sunt inflația puternică și prețurile ridicate la energie, care îi costă mai mult pe producători pentru a-și construi mașinile. Cu cât timpul dintre comandă și livrare este mai lung, cu atât mai mare poate fi marja de profit. Pe langa acest aspect, problemele de achizitionare si manufacturare a chip-urilor de cativa ani se resimte din ce in ce mai puternic.
In afara de fabrica din Taiwan, acum in acest lant e afectata si Ucraina care era un furnizor extrem de important in lantul de materie prima necesar pentru chip-uri. Aceasta este o problema care probabil se va resimti cativa ani, pana se vor deschide noi fabrici de chip-uri in America si Europa iar conform graficelor, aceastea se asteapta a fi inaugurate abia din 2026 sau dupa. Intre timp, costurile si termenii intarziati pentru masinile noi influenteaza si piata second hand unde preturile au inceput incet, dar sigur, sa creasca si ne asteptam ca marja dintre masina noua si cea la mana a doua sa fie din ce in ce mai mica in urmatorii ani.Citește și: Războiul cipurilor! Cine castiga intre SUA vs China în acest domeniu?
Citește și: Electronicele vor costa mai mult în 2023!
Citește și: Germania se va scufunda în recesiune in 2023, recunoaște guvernul