Studiul arata ca aproximativ doua treimi dintre europeni (64%) nu stiu cine detine datele lor in mediul online, iar 39% dintre parinti nu cunosc ce date personale fac publice copiii lor in mediul online.
Conform cercetarilor, 88% dintre cei chestionati sunt interesati daca datele lor sunt folosite ilegal, iar 57% dintre ei ar fi speriati si/sau stresati daca datele financiare personale le-ar fi compromise.
Se pare ca, doar 45% dintre respondenti au incredere ca marile companii vor avea grija de datele lor personale si numai 36% cred ca informatiile lor sunt in siguranta pe site-urile de socializare.
Cu toate acestea, o persoana din cinci (20%) nu isi protejeaza conexiunea Wi-fi cu o parola, 31% au fost de acord cu afirmatia „Nu mi-am actualizat niciodata setarile de securitate de la router-ul Wi-Fi”, iar 30% nu isi protejeaza dispozitivele cu un soft de securitate.
Pe fondul acestor constatari, Kaspersky Lab lanseaza o versiune Beta a serviciului Audit Privacy, creat special pentru a le da utilizatorilor ocazia sa afle ce informatii despre ei exista in lumea online. Noul serviciu este un instrument web care le ofera utilizatorilor control asupra datelor lor din mediul online. Consola automata reprezinta un „one stop shop” pentru managementul datelor personale ale utilizatorilor, pastrate pe diferite site-uri si resurse.
Privacy Audit este disponibil in versiune Beta in Marea Britanie, urmand ca, in 2019, sa fie lansat in mai multe tari.