Șoferii vor trebui să circule cu o viteză mai mică, dacă nu vor vrea să fie sancționați de către oamenii legii. Codul Rutier a suferit modificări importante care au intrat în vigoare chiar de ieri, 14 iulie.
Cu ce viteză vor trebui să circule șoferii, pentru a nu fi amendați?
Brigada Rutieră a anunțat că începând cu ziua de ieri, 14 iulie, șoferii vor trebui să circule cu 50 km/h pe Bb.
Mai mult decât atât, polițiștii le-au mai recomandat șoferilor să: păstreze distanța față de celelalte vehicule, să respecte semnalele și indicațiile oamenilor legii, să adapteze viteza la condițiile de mers și să dea dovadă de prudență.
Citeste si: Veste proastă pentru șoferii din Capitală! Ce anunță Poliția Rutieră
Mai mult decât atât, sancțiuni se pot aplica și șoferilor care dau dovadă de un comportament agresiv în trafic. Mai exact, cei care claxonează excesiv și care folosesc semnalele luminoase pentru a-i face pe ceilalți șoferi să elibereze banda vor plăti.
România, printre țările cu cele mai multe accidente provocate de viteză
Din nefericire, România se numără printre țările care au cele mai multe accidente rutiere provocate de viteză. Cu toate acestea, în timpul pandemiei, când restricțiile erau în vigoare, numărul acestora a scăzut, deoarece oamenii nu au mai putut circula în voie.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Citește și: Pensionarele vor primi 375 de lei, pe lângă pensie, în luna decembrie. Cine beneficiază de această sumă?
Însă, odată cu ridicarea restricțiilor, șoferii au început să iasă iar pe șosele într-un număr mare și să calce pedala de accelerație.
„Pe măsură ce nivelurile traficului revin la normalitate, trebuie să ne asigurăm că nu ne întoarcem la numărul de decese de dinainte de pandemie pe șoselele noastre. La nivelul UE, vom face eforturi prin finanțare, legislație și activități de informare pentru a contribui la realizarea unui « sistem sigur » format dintr-o infrastructură mai sigură, vehicule mai sigure, o utilizare mai sigură a drumurilor și o mai bună asistență post-accident.
Dar aceasta este o responsabilitate comună cu statele membre, cu industria de resort și cu toți participanții la trafic. Orice deces sau accidentare gravă pe șoselele noastre poate fi evitată”, a declarat Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi, conform romania.representation.ec.europa.eu.
În anul 2021, la nivelul Uniunii Europene, numărul accidentelor rutiere a crescut, fiind cu 5% mai mare decât în anul 2020. Tot în anul 2021, România a raportat cele mai multe decese din acel an: 93 la un milion, în timp ce Suedia le-a raportat pe cele mai puține: 18 la un milion.