Filmul "Barbie", de Greta Gerwig, a avut încasări de 70,5 milioane de dolari în cinematografele nord-americane vineri, inclusiv în avanpremierele de joi. Astfel, filmul este pe cale să aducă încasări de aproximativ 150 de milioane de dolari în weekendul de deschidere la nivel național, o realizare uimitoare pentru ceea ce a devenit o senzație a culturii pop.
Debut exploziv!
Filmul este pe cale să fie cel mai mare debut național pentru un film regizat de o femeie.
Proiecțiile în avanpremieră ale "Barbie" au adus încasări de 22,3 milioane de dolari, potrivit Hollywood Reporter.
Filmul cu păpușa Mattel devansează "Oppenheimer", care la rândul său a obținut 33 de milioane de dolari vineri- de asemenea, o performanță impresionantă.
Este o victorie pentru regizorul Christopher Nolan, depășind multe dintre succesele sale anterioare: "Inception" a adus în jur de 22 de milioane de dolari în ziua deschiderii, iar "Dunkirk" 20 de milioane de dolari, deși nu a atins cifrele din ziua deschiderii pentru "The Dark Knight" și "The Dark Knight Rises".
O campanie de social media, condusă pentru a vedea ambele filme, a dus la un fenomen "Barbenheimer" cu două filme. Acest lucru ar putea aduce o revenire atât de necesară industriei cinematografice. Lansările de vară de la începutul sezonului, cum ar fi "Indiana Jones and the Dial of Destiny", au înregistrat cifre de box office sub așteptări în weekendul de deschidere, obținând 60 de milioane de dolari în Statele Unite și 70 de milioane de dolari la nivel internațional.
"Totul în legătură cu acest film și cu jucăria este amuzant", a declarat Sheri Lambert, profesor de marketing la Universitatea Temple. "Cred că oamenii caută să evadeze".
De asemenea, Mattel nu este nouă în marketingul nostalgiei, făcând oamenii "foarte entuziasmați" de filmele care îi duc înapoi în trecut, a adăugat Lambert.
Ce s-a intamplat in weekend in Cinema?
În America de Nord, Barbie a înregistrat cel mai mare succes intern înregistrat vreodată de un film regizat de o femeie, indiferent dacă este sau nu regizat de o femeie.
Filmul lui Gerwig s-a impus în fața lui Oppenheimer, al lui Christopher Nolan, cealaltă nouă lansare de weekend.
Nu că Oppenheimer, de la Universal, ar fi vreun ratat. Drama istorică de trei ore despre J. Robert Oppenheimer și despre fabricarea bombei atomice a depășit cu mult așteptările, cu o estimare de 77-80 de milioane de dolari. Acesta este al treilea cel mai mare debut intern al cineastului, după The Dark Knight Rises (160,9 milioane de dolari) și The Dark Knight (158,4 milioane de dolari), neajustat la inflație. De asemenea, va ajunge înaintea unor filme recente de vară, inclusiv The Flash, Elemental și Indiana Jones and the Dial of Destiny.
Barbie este puternic feminin, sau 68%, în timp ce Oppenheimer este dominat de bărbați (64%).
Alte statistici: Oppenheimer se situează pe locul al treilea în topul celor mai mari deschideri din istorie pentru un film biografic în America de Nord, după American Sniper (89,3 milioane de dolari) și The Passion of the Christ (83,8 milioane de dolari), neajustat la inflație.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
În străinătate, Oppenheimer se îndreaptă spre o deschidere puternică de 88,9 milioane de dolari.
La începutul weekendului, datele de monitorizare sugerau că filmul lui Nolan va începe cu un solid 50 de milioane de dolari pe plan intern.
Lovitura una-două a lui Barbie și a lui Oppenheimer- un fenomen supranumit "Barbenheimer"- a fost afișată din plin vineri, într-un impuls necesar pentru publicul cinefil și pentru box office, care încă nu și-a revenit complet după pandemie. Acesta va fi primul weekend de trei zile din istorie în care un film câștigă 100 de milioane de dolari sau mai mult și altul 50 de milioane de dolari sau mai mult.
Din punct de vedere al încasărilor, acesta ar putea fi al patrulea cel mai mare weekend din toate timpurile și cel mai mare de la Avengers: Endgame, potrivit Comscore, cu vânzări combinate de bilete care se vor apropia de 305 milioane de dolari, într-o performanță rară. Box office-ul efervescent este un răgaz binevenit din cauza grevei actuale a scenariștilor și actorilor, care a blocat Hollywood-ul și a stârnit îngrijorarea proprietarilor de cinematografe că studiourile vor începe să-și mute lansările din toamnă și iarnă dacă actorii nu-și pot promova filmele.
Atât Barbie, cât și Oppenheimer au fost onorate cu note de A CinemaScores de către publicul de vineri din SUA, iar scorurile criticilor de pe magazinul Rotten Tomatoes nu sunt foarte îndepărtate: 90 la sută, respectiv 93 la sută.
Potrivit unui sondaj realizat de Asociația Națională a Proprietarilor de Cinema în rândul membrilor săi, 200.000 de clienți din SUA au cumpărat bilete pentru a rezerva un film dublu și a vedea atât Barbie, cât și Oppenheimer (nu este clar câți dintre acești clienți aparțin unor cluburi de fidelitate și, prin urmare, primesc o anumită cantitate de bilete la preț redus sau gratuit).