La primul subiect se cere prima data sa se noteze câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate, iar pentru aceasta rezolvare se acorda 4 puncte.
A doua cerinta, pentru care se acorda 4 puncte, este sa se mentioneze rolul cratimei din structura „de-acolo”.
Cerinta a treia a fost sa se explice modul de formare a cuvintelor subliniate din secventa „Aerul era auriu, câte un sticlete cu capşor roşu tâşnea dintre crengi, ciripind scurt şi des”.
Pentru acest lucru se acorda tot 4 puncte. Acelaşi punctaj îl primesc elevii care transcriu doua cuvinte care contin vocale în hiat din secventa „Am continuat excursia fara sa ne grabim, pâna la Pichetul Roşu, mergând pe o poteca mai blânda de coasta. De aici, în alte zile, mai lungi o luam spre Malaieşti, spre cabana, pe drumul numit „Take Ionescu”.
La a V-a cerinta s-a cerut formularea în câte un enunt a doua idei principale/secundare din textul dat.
La punctul B s-a cerut o compunere de minimum 150 de cuvinte în care sa fie argumentata apartenenta la genul epic a textului dat. Pentru rezolvare se acorda 16 puncte.
Elevul trebuie sa precizeze doua trasaturi ale genului epic, sa prezinte detaliat doua trasaturi ale genului epic, valorificând textul dat, sa aiba un continut adecvat cerintei şi sa respecte precizarea privind numarul minim de cuvinte.
Barem Subiecte Româna Evaluare Nationala 2018. Subiectul al doilea
Cititi continuarea pe wowbiz.ro.