Beneficiile cognitive ale învățării unei limbi străine la vârste fragede

Author: Ana Filip

Cunoașterea unei limbi străine a devenit o abilitate esențială în vremurile actuale. Din ce în ce mai mulți părinți își propun să susțină copiii să învețe o limbă străină încă de la o vârstă fragedă, iar cercetările recente susțin această abordare, evidențiind numeroasele beneficii cognitive asociate cu învățarea timpurie a unei limbi străine. 

Ce limbi străine sunt recomandate pentru a fi învățate

Cele mai recomandate limbi pentru a fi învățate de copii reflectă tendințele globale și cerințele economice și culturale actuale, iar diverse academii precum English Kids Academy oferă posibilitatea de a stăpâni ușor o limbă străină. Deoarece engleza este considerată limba internațională a afacerilor, științei și tehnologiei, cei de la englezacopii.ro le oferă celor mici posibilitatea de a o învăța cu ușurință. 

Spaniola este, de asemenea, foarte utilă datorită numărului mare de vorbitori nativi și influenței culturale în America și Europa. Franceza continuă să fie o alegere importantă, fiind vorbită în multe țări din Africa și Europa. Alte limbi recomandate includ germana și mandarina, aceasta din urmă reflectând importanța economică și demografică a Chinei. În plus, limbile arabe și japoneza sunt din ce în ce mai populare datorită rolul lor în afaceri internaționale și inovații tehnologice. 

Importanța învățării unei limbi străine în dezvoltarea cognitivă a copiilor

Îmbunătățirea funcțiilor executive

Funcțiile executive sunt un set de abilități cognitive esențiale pentru planificare, rezolvarea de probleme și gestionarea comportamentului. Copiii care învață o limbă străină trebuie să își folosească creierul pentru a comuta între două sisteme lingvistice, ceea ce le îmbunătățește capacitatea de a trece rapid de la o sarcină la alta și de a-și gestiona resursele cognitive mai eficient. Această abilitate de comutare mentală poate conduce la o mai bună capacitate de multitasking și la o îmbunătățire generală a flexibilității cognitive.

Creativitate și gândire divergentă

Învățarea unei limbi străine la o vârstă fragedă stimulează creativitatea și gândirea divergentă. Copiii bilingvi sau multilingvi sunt obișnuiți să găsească soluții alternative și să privească problemele din multiple perspective datorită experienței lor de a naviga între diferite limbi și culturi.

Sensibilitate culturală și empatie

Învățarea unei limbi străine implică adesea și învățarea despre cultura asociată cu acea limbă. Copiii devin astfel mai sensibili și mai empatici față de alte culturi și moduri de viață.

Îmbunătățirea abilităților de comunicare

Învățarea unei limbi străine îmbunătățește, de asemenea, abilitățile de comunicare generală ale copiilor. Aceștia învață să fie mai atenți la nuanțele limbajului, la tonul și intonația folosite în comunicare și la modul în care mesajele sunt transmise și primite. Aceste abilități sunt valoroase nu doar în contextul lingvistic, ci și în relațiile interpersonale și în mediul profesional.

Dezvoltarea încrederii în sine

Copiii care învață o limbă străină experimentează adesea un sentiment de realizare și mândrie pe măsură ce își dezvoltă abilitățile lingvistice. Aceasta contribuie la creșterea încrederii în sine și a motivației pentru învățare. Copiii devin mai dispuși să accepte noi provocări și să își asume riscuri, ceea ce este esențial pentru succesul academic și personal.

Avantaje pe termen lung în carieră

Deși acest beneficiu poate părea mai puțin relevant pentru copiii mici, învățarea unei limbi străine la o vârstă fragedă poate oferi avantaje semnificative pe termen lung în carieră. Într-o economie globalizată, abilitățile lingvistice sunt extrem de apreciate de angajatori. 

În concluzie, învățarea unei limbi străine la vârste fragede are multiple beneficii cognitive care contribuie la dezvoltarea generală a copiilor. Investiția în cursuri de limbă nu doar că îmbunătățește performanțele academice ale copiilor, ci le deschide și noi orizonturi și oportunități pentru viitor.

 


Duminică, pe 1 septembrie, la emisiunea „Asta-i România” a fost prezentat cazul a patru copii din satul Cornățelu din județul Dâmbovița, părăsiți de mamă, care au fost ajutați de oameni să-și construiască o nouă casă.