Beneficiile pe care le pierd angajații! Angajatorii vor renunța la aceste tichete

Autor: Laura Macovei
Actualizat: 05 mai 2024, 01:15

Beneficiile pe care le pierd angajații! Angajatorii vor renunța la aceste tichete

Sursa: PixaBay

Anumiți angajați vor pierde câteva dintre beneficiile pe care un angajator se făcea responabil în a le îndeplini. Despre ce este vorba?

Potrivit guvernului, plafonul lunar de 33% pentru beneficiile netaxabile date de angajatori se va reduce la doar 20%. Ce presupune acest lucru? 

Unii angajați vor pierde aceste beneficii!

Această nouă decizie presupune faptul că facturile pentru telemuncă, la telefoane mobile şi primele de Sărbători ar putea fi diminuate sau eliminate total de angajatori.

Beneficiile care ar putea dispărea sunt chiar și tichetele-cadou de 8 Martie sau prime de vacanţă, acordate de angajator salariaților săi au, din ianuarie 2023.

Guvernul ar vrea acum să reducă acest plafon lunar la 20%, de la 30%, conform unui proiect aprobat de  avocatnet.ro.

Citește și: Ce trebuie să știi când achiziționezi un spațiu de birouri în București?

Acesta este încă în proces de finalizare la nivelul Ministerului Finanțelor, deoarece se așteaptă dezbaterea publică, urmând ca mai apoi să fie publicat în Monitorul Oficial.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Cert este că unele beneficii pentru salariați au un tratament fiscal preferențial doar dacă, cumulate, nu depășesc acel plafon lunar.

Angajatorii nu au luat drept bună această decizie și pe bună dreptate, deoarece reducerea plafonului ar însemna taxe mai mari plătite de angajatori pentru beneficiile salariale vizate. Măsura ar putea să intre în vigoare începând cu luna septembrie a acestui an.

Ce se întâmplă cu angajații care practică telemunca

Deși odată cu venirea pandemiei, cei mai mulți dintre angajați au lucrat de acasă, se pare că această practică a rămas preferata angajaților, astfel că o bună parte din cei care lucrau de acasă în pandemie, o fac chiar și în prezent. 

Totuși, când vine vorba de beneficii, aceștia s-ar putea să nu mai aibă parte de unele dintre ele. Despre ce este vorba?

Tratamentul fiscal preferențial este reprezentat de o scutire limitată de taxele salariale aferente beneficiilor – impozitul pe venit (10%) și contribuțiile pentru pensii (25%), sănătate (10%) și muncă (2,25%). 

Lucrezi din fotoliu de acasă şi primeşti 400 de lei în plus la salariu

Astfel, pentru cei care desfășoară activități remote, pe lista specială a beneficiilor care se includ în plafonul lunar de 33% se găsesc contravaloarea serviciilor turistice și/sau de tratament, contribuțiile la un fond de pensii facultative, serviciile medicale furnizate sub formă de abonament, prime de sărbători sau sumele acordate acestor angajați.