Blocajele din trafic sunt legate de o greutate mai mică la naștere, potrivit unui nou studiu. Gravidele din cartierele cele mai aglomerate au dat naștere unor copii care cântăreau mai puțin decât cei din zonele mai puțin aglomerate, potrivit unui studiu publicat astăzi în revista Science Advances.
Un bebeluș cu greutate mică la naștere se confruntă cu un risc mai mare de complicații de sănătate- de la infecții la sindromul morții subite a sugarului (SIDS).
Un copil cu greutate mică la naștere se confruntă cu un risc mai mare de complicații de sănătate
Bebelușii născuți de gravidele din zonele cu cea mai mare congestie a traficului cântăreau în medie cu 9 grame mai puțin, indiferent de diferențele socio-economice și de alte expuneri la mediu, a constatat cercetarea. Nouă grame reprezintă o diferență foarte mică, precizează autorul principal al studiului, Mary Willis, profesor asistent de epidemiologie la Universitatea din Boston. În sine, nu este "semnificativă din punct de vedere clinic", spune ea. Dar consistența constatărilor lor indică un fenomen larg răspândit care ar putea împinge potențial unii copii în categoria riscantă a greutății mici la naștere.
Willis și colegii ei estimează că o congestie ridicată a traficului ar putea afecta până la 1,2 milioane de sarcini pe an în SUA, mai mult de un sfert din nașterile din țară. "Acest lucru se traduce printr-un impact potențial substanțial la nivelul populației", spune ea. Studiul a fost realizat în Texas, în primul rând pentru că statul dispune de date foarte bune privind congestionarea traficului. În trecut, era dificil să se măsoare traficul, spune Willis. Înainte de dispozitivele GPS și de telefoanele mobile, cercetătorii trebuiau să stea la intersecții și să numere mașinile care treceau. Dar, datorită faptului că aceste gadgeturi au devenit banale, Willis și colegii ei au putut să ocolească acest proces plictisitor. Echipa a reușit să folosească date agregate privind viteza vehiculelor de la aceste dispozitive și de la vehiculele conectate și să le analizeze alături de datele din 579.122 de certificate de naștere din 2015 și 2016.Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Traficul cu opriri și plecări se adaugă la problemă
În timp ce poluarea prin țevile de eșapament nu este niciodată un lucru bun pentru rezultatele în materie de sănătate, traficul cu opriri și plecări se adaugă la problemă.
Uzura suplimentară a anvelopelor și a frânelor contribuie la poluarea cu particule în aer. Practic, bucățile mici de echipament rupte- plus praful de pe șosea- devin poluare cu particule. Iar poluarea cu particule mici, care provine, de asemenea, din gazele de eșapament ale vehiculelor, a fost deja legată de alte riscuri, inclusiv nașteri premature și nașteri de copii morți. Din fericire, spune Willis, reducerea congestiei poate fi, potențial, o soluție mai rapidă decât eliminarea poluării provenite de la vehiculele care consumă multă benzină. Standardele pentru emisiile de gaze de eșapament sunt stabilite la nivel statal și federal, ceea ce a declanșat lupte îndelungate pe tema reglementărilor. Pe de altă parte, blocajele din trafic sunt adesea abordate de către guvernele locale. Willis speră ca acest lucru să însemne că problema poate fi abordată mai rapid- mai ales atunci când sănătatea copiilor este în joc.Citeste si: Care este rolul unui diagnostic de sănătate mintală? Afla ce conteaza!
Citeste si: Ce trebuie să faca sistemul imunitar? Afla despre noua varianta Covid!
Citeste si: Cum contribuie laptele praf la sănătatea bebelușului?