Anul școlar 2024-2025 aduce o structură bine definită și clară, conform ordinului ministrului educației publicat în Monitorul Oficial. Cu începerea cursurilor în luna septembrie 2024 și o durată totală de 36 de săptămâni, acest calendar oferă elevilor și cadrelor didactice un cadru optimizat pentru activități educaționale și perioade de odihnă bine planificate.
Care este structura anului școlar 2024-2025 și pe ce dată încep elevii noul an școlar?
În conformitate cu ordinul ministrului educației nr. 3.694 din 1 februarie 2024, publicat în Monitorul Oficial, anul școlar 2024-2025 aduce cu sine o structură bine definită, menită să asigure o desfășurare eficientă a procesului educațional în România. Aceasta include datele de începere a cursurilor, structura perioadelor de cursuri și vacanțe, precum și alte elemente relevante pentru elevi, părinți și cadrele didactice.
Cursurile pentru elevi și copiii de grădiniță vor începe în noul an școlar pe 9 septembrie 2024.
Citește și: Cum se calculează media de admitere la liceu? Elevii află rezultatele la data de 3 iulie 2024
Anul școlar 2024-2025 este structurat în cinci module principale, fiecare fiind separat de vacanțe pentru a permite o planificare corespunzătoare a activităților educaționale:
- Perioada 1: 9 septembrie 2024 – 25 octombrie 2024
- Perioada 2: 4 noiembrie 2024 – 20 decembrie 2024
- Perioada 3: 8 ianuarie 2025 – 7 februarie 2025 (sau 14 februarie 2025/21 februarie 2025, la decizia inspectoratelor școlare)
- Perioada 4: 17 februarie 2025 – 17 aprilie 2025 (sau 24 februarie 2025/3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare)
- Perioada 5: 28 aprilie 2025 – 20 iunie 2025
Vacanțe
Intervalele de vacanță sunt planificate în modul următor pentru a oferi elevilor și cadrelor didactice odihna și posibilitatea de a participa la activități extracurriculare:
- Vacanța 1: 26 octombrie 2024 – 3 noiembrie 2024
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
- Vacanța 2: 21 decembrie 2024 – 7 ianuarie 2025
- Vacanța 3: O săptămână, la decizia inspectoratelor, în perioada 10 februarie – 2 martie 2025
- Vacanța 4: 18 aprilie 2025 – 27 aprilie 2025
- Vacanța 5: 21 iunie 2025 – 7 septembrie 2025
Aceste vacanțe sunt esențiale pentru a asigura recuperarea și pregătirea eficientă pentru următoarele module de cursuri.
Există excepții pentru anumite clase în ceea ce privește durata anului școlar, în funcție de nivelul de educație și filiera urmată:
Clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă vor avea un an școlar cu o durată de 34 de săptămâni de cursuri, încheindu-se pe 6 iunie 2025. Clasa a VIII-a va avea 35 de săptămâni de cursuri, terminându-se pe 13 iunie 2025. Clasele din învățământul liceal (filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale) și din învățământul profesional vor avea un an școlar cu o durată de 37 de săptămâni de cursuri, încheindu-se pe 27 iunie 2025.
Aceste ajustări sunt făcute pentru a răspunde nevoilor specifice ale fiecărei categorii de elevi în ceea ce privește programele de învățământ.
Elevii și cadrele didactice vor beneficia de zile libere suplimentare
Pe lângă vacanțele planificate, elevii și cadrele didactice vor beneficia de zile libere suplimentare în timpul sărbătorilor legale și în conformitate cu reglementările în vigoare. Aceste zile libere sunt importante pentru a permite recuperarea și pentru a menține echilibrul între munca școlară și odihnă.
Durata orelor de curs și regulile privind absențele sunt menținute conform legislației în vigoare pentru a asigura un mediu educațional eficient și uniform. Aceste reguli sunt esențiale pentru a menține disciplina și pentru a promova prezența la școală.
Astfel, calendarul anului școlar 2024-2025, stabilit prin ordinul ministrului educației, oferă un cadru clar și bine structurat pentru desfășurarea activităților educaționale în România. Prin organizarea precisă a perioadelor de cursuri, vacanțelor și a altor aspecte relevante, se asigură un climat propice învățământului și dezvoltării personale a elevilor. Acest calendar reflectă angajamentul continuu al autorităților pentru îmbunătățirea sistemului educațional și pentru sprijinirea succesului academic al elevilor.