Campania Ariston Comfort Challenge la a patra ediție: 240,199 de copii și vârstnici beneficiază de condiții mai bune de trai

Autor: Oana Iosif

O statistică la “rece” ne arată că în România aproximativ unul dintre patru oameni nu au acces la apă caldă. Condițiile dificile de trai sunt o realitate dură în special pentru copii și bătrâni. Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în săecial în mediul rural, conform statisticilor recente aproximativ 30% dintre români locuiesc într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă.

Ariston România, liderul pieței locale de centrale termice și boilere electrice, a finalizat în această toamnă cea de-a patra ediție a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge. În ultimii patru ani, peste 2.150 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 1.238 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre medicale din țară, oferind astfel acces la apă caldă pentru 240,199 de persoane. 

În cadrul ediției din 2021, implementată la nivel național cu sprijinul parternerului deja tradițional - Crucea Roșie, au fost donate 658 de echipamente termice de ultimă generație către 369 de instituții din întreaga țară, de care beneficiază în prezent peste 74,917 de copii și vârstnici.

Nicio provocare nu este prea mare pentru a face lumea un loc mai confortabil” este mesajul principal al campaniei noastre. Asigurarea unui nivel de confort normal tuturor categoriilor sociale este unul dintre obiectivele acestei inițiative, dar rezultatele sunt mult mai complexe. Pandemia a adus noi provocări sociale și sanitare la care nimeni nu se aștepta, astfel mă bucur că am putut duce cu succes mai departe misiunea noastră în ultimii ani. Ariston contribuie astfel la acoperirea unei nevoi reale a comunității: accesul oamenilor la apă caldă, implicit la un confort minim și la standarde de igienă corecte. Filosofia noastră de responsabilitate socială este să ne implicăm în proiecte cu un impact direct, concret în comunitate, iar numărul mare de beneficiari la care am ajuns în cele patru ediții ne confirmă reușita proiectului.” a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România.

Caravana Ariston din acest an a început în luna septembrie și a parcurs 26 de județe pentru a ajunge în localitățile identificate de către Crucea Roșie Română unde au fost donate boilere electrice către instituții importante care nu beneficiază de echipamente de încălzire a apei, așa cum sunt: școli, grădinițe, cabinete medicale, cămine de bătrâni și copii. Proiectul face parte din platformă extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate care reuneşte toate proiectele de CSR sub o misiune comună, unitară, aceea de a duce confortul acolo unde este nevoie oferind astfel o contribuție reală, pozitivă în comunitățile în care activează.

Este extraordinar să putem implementa proiecte de acest tip pe termen lung – numărul beneficiarilor, care crește an de an, demonstrează impactul pozitiv direct, concret în comunitate și se traduce prin îmbunătățirea condițiilor de trai a mii de oameni ce nu beneficiau de acces la apă caldă. Ne gandim în primul rând la copii și bătrîni, la cei care au probleme medicale, cei care sunt mult mai expuși și au nevoie de confort și acces la igienă. Mulțumim Ariston Romania pentru susținerea comunităților dezavantajate cu echipamente performante de încălzire a apei", a declarat Ioan Silviu Lefter, Director General Crucea Roșie Română.

O provocare socială: pe lângă disconfort, lipsa apei calde înseamnă și o igienă precară

Inițiativa Ariston are loc în contextul în care peste un sfert din populație locuiește dintre într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă. Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în mii de instituții din România, așa cum sunt școlile și grădinițele în special din mediul rural astfel că, în cadrul campaniei, donațiile de echipamente termice au fost direcționate cu prioritate către aceste locații.

În România sunt în prezent 17.656 de unități de învățământ, și potrivit datelor Ministerului Educației din 2020, mai puțin de 28% din clădirile școlilor din România au fost renovate, clădirile nerenovate nefiind eficiente din punct de vedere energetic, nu au instalații de climatizare, iar instalațiile sanitare și termice nu sunt adecvate. 33% dintre școli nu au autorizația sanitară, 22% nu au surse de apă adecvate și 35% nu au toalete interioare. Numărul de toalete exterioare este de zece ori mai mare decât media Uniunii Europene.

Cele 658 de boilere donate de Ariston în acest an au fost distribuite în 26 județe, nivelul de necesitate fiind mai pronunțat în Călărași, Olt, Buzău, Alba și Timiș. De exemplu, în Călărași au fost identificate 43 de gradinițe și școli fără acces la apă caldă, numărul de beneficiari după ce au fost montate 94 de boilere ridicându-se la peste 9.900 de persoane. În Olt, 55 școli și grădinițe din mediul rural nu aveau acces la apă caldă, iar prin montarea a 55 de boilere electrice, aproape 6.500 de persoane se bucură acum de condiții mai bune.

În cadrul campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge 2021, derulată împreună cu Crucea Roșie, Ariston a donat echipamente termice cu o valoare totală de piață de peste 350.000 lei.

Respectând misiunea Ariston pentru Comunitate de a duce confortul tuturor, pretutindeni, compania a continuat și anul acesta parteneriatul cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont) în urma căruia au fost donate echipamente termice perfomante pentru a asigura condiții optime de lucru în bazele de salvare și pentru a facilita intervențiile în situațiile de urgență. Astfel, în ultimii trei ani Ariston a dotat 51 de centre și baze de salvare cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație. Peste 1.100 de salvatori profesioniști și voluntari, care asigură patrularea preventivă și participă anual la misiuni de salvare în peste 100 de zone montane, vor beneficia de îmbunătățirea condițiilor de lucru din bazele, posturile de intervenție și cabinetele medicale Salvamont. Prin acest parteneriat, Ariston a reușit să asigure confortul termic pentru aproximativ jumătate din totalul bazelor Salvamont din România.

Pentru a atrage atenția asupra faptului că pentru milioane de români accesul la apă caldă reprezintă un lux, Elisabeta Lipă, cvintuplă campioană olimpică la canotaj și președinte al Federației Române de Canotaj și sportivul de anduranță Andrei Roșu s-au alăturat campaniei și în acest an. Aceștia și-au asumat experimentarea unei situații inconfortabile, pentru a demonstra faptul că ceea ce pentru unii este doar o provocare, pentru prea mulți români este o rutină zilnică.

Multipla campioană olimpică la canotaj, Elisabeta Lipă a acceptat provocarea Ariston și a ieșit din zona de confort pentru a naviga un velier pe marea agitată iar sportivul de anduranță Andrei Roșu s-a expus unui mediu rece și imprevizibil și a traversat galeria Prosacului din peștera Topolnița, a doua peșteră ca mărime din țară. Alături de Crucea Roșie Română, Salvamont și susținuți de campioni, Ariston dorește să demonstreze prin această campanie că este în puterea noastră pentru a transforma lumea într-un loc mai confortabil.

Filmul campaniei Ariston Comfort Challenge 2021 poate fi vizionat aici: Ariston România YouTube

Elisabeta Lipă: Împreună aducem confortul oriunde este nevoie!

Andrei Roșu: Misiunea Ariston Comfort Challenge continuă!

Video-ul campaniei realizat în parteneriat cu Salvamont poate fi urmărit aici: