In teorie, aceasta modificare este una avantajoasa pentru sofer, de vreme ce litrul de GPL se vinde la jumatate din pretul litrului de benzina, iar, daca apelati la un service auto sector 1, de exemplu, cu siguranta vi se va spune si faptul ca investitia initiala pentru montarea instalatiei este de circa 2500 lei, ceea ce inseamna ca se va amortiza in urmatorii 10.000 de kilometri parcursi.
Un alt service auto sector 2, de pilda, in functie de convingerile personalului, este posibil sa va atraga atentia cu privire la faptul ca exista si dezavantaje de luat in considerare atunci cand optam pentru alimentarea cu GPL.
Probabil cel mai notabil dintre acestea ramane faptul ca, avand o consistenta gazoasa, va duce la scurtarea implicita a duratei de viata a motorului si va creste consumul acestuia cu aproximativ 20%. In plus, pornirea se va face in continuare cu benzina, in vreme ce instalatia montata in portbagaj va reduce semnificativ spatiul alocat bagajelor.
In ciuda numarului mare de dezavantaje pe care le dovedeste acest tip de alimentare, exista totusi si situatii in care trecerea masinii pe GPL reprezinta cea mai rentabila solutie.
Prin urmare, daca masina in cauza este destinata utilizarii intense, chiar efectuarii de curse taxi, iar intentia proprietarului nu este aceea de a o revinde neaparat sau de a o transforma intr-o masina de colectie, utilizarea de GPL in detrimentul benzinei sau motorinei ramane solutia cea mai buna din punct de vedere financiar.
In plus, daca ati realizat ca este in conformitate cu planurile dumneavoastra de viitor, aceasta modificare la alimentarea cu GPL se poate realiza cu usurinta si rapiditate, dupa intocmirea dosarului solicitat de Registrul Auto Roman ca organ de omologare, la orice service auto autorizat, indiferent ca este vorba de service auto sector 3 sau de alta parte a tarii.