Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, a declarat joi, 6 ianuarie, într-o conferinţă de presă, că ediţia din acest an a programului "Rabla” va începe în februarie. Iată care este data exactă!
Citeste si: Anunț important pentru șoferi: Ce pățesc românii care dețin mașini vechi
Când începe programul "Rabla"
Programul Rabla 2022 va începe pe edata de 4 februarie, potrivit lui Barna Tanczos, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
Tánczos Barna a anunţat că în 2022 nu se vor introduce taxe noi, ceea ce înseamnă că nu vor exista taxa auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare, precizând că de câteva săptămâni se lucrează la eficientizarea programului Rabla.
„În câteva zile se finalizează Programul Rabla pentru versiunea 2022 – 2024. Am promis asociaţiilor de profil predictibilitate şi dorim să prezentăm un program care are ca obiective nu închiderea porţilor imediat după terminarea banilor, ci o etapizare şi o predictibilitate în ceea ce priveşte finanţarea şi avantajele unui asemenea program.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
La ora actuală există măsuri de încurajare a celor care vor să cumpere maşini noi, inclusiv pentru a susţine industria autohtonă de producere a autoturismelor. Programul Rabla pentru acest an va fi lansat în 4 februarie, în Vinerea Verde. Programul, aşa cum va fi propus, va fi gata probabil mâine. Săptămâna viitoare vom avea toate elementele şi le vom prezenta”, a declarat Barna Tanczos.
În 2021, prima de casare de la “Rabla Clasic” a fost majorată de la 6.500
Totodată, la noua ediţie a programului “Rabla Plus” s-a păstrat prima de casare de 10.000 de euro pentru “full electric” şi de circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, însă ea nu putea depăşi 50% din valoarea autovehiculului nou.
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a menținat că nu ar susţine implementarea unei noi taxe pentru autovehiculele poluante, cu o vechime mai mare de 15 ani. Însă, minstrul este de părere că o soluţie ar fi sprijinirea celor care deţin astfel de autovehicule şi care, din motive sociale, nu îşi permit să le schimbe cu unele nepoluante.
„România trebuie să găsească o soluţie, fără doar şi poate. Nu putem deveni cimitirul maşinilor poluante din Europa. Trebuie să găsim o soluţie să scoatem din circulaţie cât mai multe maşini mai vechi de 15 ani, este o obligaţie asumată de România prin PNRR faţă de Comisia Europeană. Eu cred, sincer, că nu putem să mergem pe varianta taxei auto sau taxei de poluare care la un moment dat a şi picat la Curtea Europeană de Justiţie. Trebuie să mergem cu un program de susţinere a celor care vor renunţa la aceste maşini vechi, poluante şi ieftine pentru că trebuie să-i ajutăm să aibă o alternativă şi să-şi cumpere maşini mai puţin poluante. Asta în cazul în care, din motive sociale, acea familie nu-şi permite să îşi cumpere o maşinăm mai puţin poluantă. Sistem de tip Rabla, dar cred că este nevoie de un sprijin special pentru maşinile mai vechi de 15 ani, astăzi, programul Rabla se referă la maşini mai vechi de 8 ani”, a declarat Tanzcos Barna.