Anul trecut, programele Rabla Clasic și Rabla Plus au început atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice, la data de 26 aprilie 2021. În cadrul ediției anterioare au fost efectuate următoarele modificări: prima încasare a fost majorată la suma de 7.500 de lei de la 6.500 de lei, aferentă anilor anteriori, eco-bonusul pentru tehnologia hibrid a crescut de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, iar eco-bonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km a suferit o creștere la suma de 1.500
În timpul debutului programului Rabla din anul 2022 s-a discutat valoarea primei încasări în funcție de tipul de combustibil, astfel încât aceasta prezintă suma de 10.000 de euro pentru autovehiculele de tipul full-electric și aproximativ 4.500 de euro pentru mașinile hybrid plug-in, însă fără a depăși pragul de 50% din valoarea automobilului nou, potrivit Agerpres.
Data la care începe programul Rabla
Programul Rabla al anului nou va debuta începând cu data de 4 februarie 2022, iar în prezent se lucrează la găsirea celor mai bune căi de eficientizare a programului. Una dintre acestea este implementarea mai multor stații de alimentare pentru mașinile electrice astfel încât numărul să ajungă la 2.500 de stații finanțate de primării și 13.000 de stații prin PNRR.
„În câteva zile se finalizează Programul Rabla pentru versiunea 2022 – 2024. Am promis asociațiilor de profil predictibilitate și dorim să prezentăm un program care are ca obiective nu închiderea porților imediat după terminarea banilor, ci o etapizare şi o predictibilitate în ceea ce privește finanțarea și avantajele unui asemenea program.
Citeste si: Anunț important pentru șoferi: Ce pățesc românii care dețin mașini vechi
La ora actua lă există măsuri de încurajare a celor care vor să cumpere maşini noi, inclusiv pentru a susţine industria autohtonă de producere a autoturismelor. Programul Rabla pentru acest an va fi lansat în 4 februarie, în Vinerea Verde. Programul, aşa cum va fi propus, va fi gata probabil mâine. Săptămâna viitoare vom avea toate elementele şi le vom prezenta”, a declarat Tanczos Barna în cadrul unei conferințe de presă.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Ministrul Mediului despre taxa de poluare
În cadru aceleiași conferințe de presă, Ministrul Mediului a deschis subiectul problemei numărului mare de mașini vechi și second-hand din România. Astfel, acesta a declarat că urmează să fie discutate anumite măsuri de descurajare a achiziționării acestor tipuri de mașini, cu scopul scăderii ratei de poluare de pe teritoriul țării.
Cu toate acestea, Tanczos Barna a declarat faptul că el nu își dorește implementarea unei taxe de poluare aferente proprietarilor de mașini care depășesc vechimea de 15 ani, însă consideră că persoanele care
nu beneficiază de venituri îndeajuns de mari încât să poată face trecerea la o mașină mai nouă, din motive sociale, ar trebui să primească ajutor de la stat în vederea schimbării autovehiculelor cu unele non-poluante, sau cel puțin cu emisii mai mici de gaze.„România trebuie să găsească o soluție, fără doar și poate. Nu putem deveni cimitirul mașinilor poluante din Europa. Trebuie să găsim o soluție să scoatem din circulație cât mai multe mașini mai vechi de 15 ani, este o obligație asumată de România prin PNRR față de Comisia Europeană. Eu cred, sincer, că nu putem să mergem pe varianta taxei auto sau taxei de poluare care la un moment dat a și picat la Curtea Europeană de Justiție.
Trebuie să mergem cu un program de susținere a celor care vor renunța la aceste mașini vechi, poluante și ieftine pentru că trebuie să-i ajutăm să aibă o alternativă și să-și cumpere mașini mai puțin poluante. Asta în cazul în care, din motive sociale, acea familie nu-și permite să își cumpere o mașină mai puțin poluantă. Sistem de tip Rabla, dar cred că este nevoie de un sprijin special pentru mașinile mai vechi de 15 ani, astăzi, programul Rabla se referă la mașini mai vechi de 8 ani”, a declarat Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
Sursă: agerpres.ro mediafax.ro ziare.com