Care este cel mai potrivit moment pentru a schimba cauciucurile de iarnă cu cele de vară? Șoferii pot afla răspunsul la această întrebare luând în calcul mai mulți factori. Care sunt principalele aspecte de care trebuie să țină cont un șofer atunci când trece la anvelopele de vară?
Când se pun, de fapt, cauciucurile de vară?
Mulți șoferi sunt tentați să treacă la anvelopele de vară imediat după ce temperatura din termometre crește cu câteva grade, iar zăpada dispare.
Atunci când își pun cauciucurile de vară, șoferii sunt sfătuiți să țină cont de o serie de lucruri.
De obicei, luna aprilie este cel mai potrivit moment pentru a trece la cauciucurile de vară. Dacă în martie mai sunt șanse ca vremea să devină deosebit de rece și să apară ninsori, în aprilie temperaturile sunt ceva mai ridicate, astfel că se poate renunța la anvelopele de iarnă.
Dacă șoferii sunt obligați să aibă montate pe mașini cauciucurile de iarnă în momentul în care șoseaua este acoperită cu zăpadă sau gheață, în ceea ce privește montarea cauciucurilor de vară nu există o dată limită sau o astfel de prevedere legală, astfel că decizia de a le
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Un alt factor pe care ar trebui să îl ia în calcul șoferii înainte de a-și pune cauciucurile de vară este zona țării în care locuiesc. Astfel, șoferii care au domiciliul în regiunile montane își pot monta anvelopele de vară ceva mai târziu, având în vedere că temperaturile se pot menține scăzute mai mult timp în aceaste regiuni, comparativ cu restul zonelor țării. Recomandat ar fi ca acești șoferi să își pună cauciucurile de vară în a doua jumătate a lunii aprilie.
Citeste si: Amenzi uriașe pentru cei care parchează pe locurile rezervate persoanelor cu handicap. Ce riscă șoferii
Ce ar trebui să știe șoferii care circulă pe timp de vară cu cauciucuri de iarnă?
În timp ce unii șoferi se grăbesc să își pună cauciucurile de vară, alții preferă să nu mai facă schimbul și să circule și în timpul verii cu anvelopele de iarnă. Acest lucru poate duce la uzarea anvelopelor de iarnă, ceea ce înseamnă că acestea nu mai pot fi folosite din nou în următorul sezon rece. În plus, există și alte riscuri. Mai exact, distanța de frânare poate crește în momentul în care cauciucurile de iarnă sunt folosite și vara, lucru care poate favoriza apariția incidentelor în trafic.
În plus, folosite în timpul verii, cauciucurile de iarnă pot produce un zgomot ridicat, fapt care poate deveni deranjat pentru șoferi și pasageri.
Citeste si: Ce mașini urmează să fie interzise în România! Lovitură dură pentru cei care le dețin deja