În timp ce oficialii anunță că linia de metrou Gara de Nord- Otopeni va fi funcțională în 2028, specialiștii consideră că acest termen este nerealist și estimează că metroul ar putea fi gata abia în 2032. Între timp, traficul din nordul Bucureștiului rămâne afectat de șantierele în lucru.
În ce stadiu se află lucrările la metroul Gara de Nord- Otopeni
Magistrala 6, care se va întinde pe o lungime de peste 14 kilometri și va include 12 stații între 1 Mai și Aeroportul Otopeni, reprezintă un proiect major de infrastructură pentru Capitală. Deși constructorul ar trebui să finalizeze primul tronson în trei ani, progresul este mult sub așteptări, cu doar 14% din lucrări realizate până acum.
„Apar probleme din cauza solului, e un sol de câmpie, cu multe infiltrații, care pune probleme, care nu pot fi cunoscute atunci când se sapă.
Pe tronsonul sudic, între stațiile 1 Mai și Tokyo, lucrările au început cu întârziere, după ce autorizația de construcție a fost emisă târziu. Deși activitatea a demarat în subteran, șantierul se confruntă cu probleme neașteptate, cum ar fi necesitatea relocării rețelelor de utilități.
Citește și: Posibilă tentativă de suicid la metrou, în stația Aurel Vlaicu. Un tânăr s-ar fi aruncat în fața trenului
În zona de nord, șantierul pentru secțiunea dintre stațiile Washington și Aeroportul Otopeni, care acoperă peste șapte kilometri, nu a început încă. Abia recent a fost eliberată autorizația de construcție, ceea ce amplifică scepticismul cu privire la respectarea termenului de 2028.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
„Este complet nerealist, va dura cel puţin 3-4 ani, deci vorbim de 2030, 2032, cam acela va fi intervalul in care se va inaugura”, a mai transmis Mihai Crăciun.
Cu ce vești vin ministrul Transporturilor și premierul Marcel Ciolacu
Totuși, ministrul Transporturilor rămâne încrezător că proiectul va fi finalizat conform planului, însă experții atrag atenția asupra provocărilor care ar putea întârzia inaugurarea liniei. După ce tunelurile și stațiile vor fi finalizate, urmează montarea sistemelor de siguranță și testarea trenurilor de metrou, procese care necesită timp suplimentar.
„De la Gara de Nord până la Otopeni în 2028, ăsta e termenul maxim", a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, potrivit sursei citate.
Până la finalizarea proiectului, șoferii din nordul Capitalei continuă să suporte disconfortul cauzat de traficul perturbat. Valoarea totală a investiției pentru Magistrala 6 se ridică la 2 miliarde de euro, o sumă considerabilă, care reflectă importanța acestui proiect pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a Bucureștiului.
Citește și: Restricții de trafic în București în acest weekend. Pe unde nu se va putea circula
„Am să fac o discuție şi cu ministrul de Interne şi cu primarul general pentru că nu o să fie ca pe Valea Oltului, dar se va crea un disconfort în trafic. Mai ales că pe 9 septembrie încep școlile", a declarat premierul Marcel Ciolacu, citat de Observator.