Și România a trebuit să țină pasul cu transformarea digitală și cu toate că mai este mult de lucru, câteva județe au excelat din punct de vedere al dezvoltării digitale și au surprins contribuabilii cu livrarea de servicii publice rapide și eficiente. Multe primării din România au apelat la platforme, soluții software sau aplicații mobile tocmai pentru a-și pune bazele unei colaborări eficiente și pentru a-și automatiza cât mai mult procesele interne de muncă.
O astfel de platformă digitală a fost aleasă de către Primăria Călărași, care a obținut un premiu pentru excelență în digitalizare. Ea a apelat la o soluție software ce permite integrarea mai multor module specializate. Cu o arhitectură flexibilă, fiecare instituție își poate alege modulele cu care dorește să lucreze, de exemplu, pot merge pe elemente de finanțe-contabilitate, management, sumar unic, documente, venituri și taxe și impozite. Primăria Călărași a reușit să-și îmbunătățească relația cu cetățenii și să răspundă pozitiv la cerințele acestora în legătură cu problemele ce țin de administrația publică: asistență socială, gestionarea deșeurilor, protecția mediului, regenerarea spațiilor verzi, digitalizare, guvernare participativă și multe altele.
De asemenea, Primăria Călărași și-a pus la punct website-ul, oferind membrilor comunității transparență și servicii publice de calitate. Tot pe site-ul primăriei se regăsește și aplicația Avansis Mobile, prin cod QR, ce se poate instala foarte ușor și astfel contribuabilului i se deschide o fereastră spre instituție, într-un mod mult mai ușor și eficient.
Instituțiile au nevoie să apeleze la digitalizare deoarece există diverse avantaje ale acesteia. Și aici ne referim la eficiență crescută, productivitate crescută, costuri operaționale mai mici, experiență îmbunătățită a clienților care, de fapt, sunt cetățenii, agilitate mai mare, moral sporit al angajaților, comunicare îmbunătățită, transparență sporită, avantaj competitiv îmbunătățit și luare mai rapidă a deciziilor.
Dar pentru a implementa toate aceste concepte, există instituția Autoritatea pentru Digitalizarea României (APDR), care are fix acest scop. Ea pune la punct parteneriate cu diverse ministere din România pentru a implementa digitalizarea în diferite arii de interes, precum sistemul de sănătate, comunicații sau e-guvernare. Proiectele au finanțare diversă, fie din fonduri proprii de la bugetul de stat, fie din fonduri europene.
O altă instituție care a făcut eforturi spre digitalizare este și ANAF. Având creat Spațiul Privat Virtual, a adăugat în acest mediu virtual și alte documente ce pot fi transmise online și apoi aprobate. Îi scutește în felul acesta pe contribuabili să nu mai facă drumuri la ghișee și să nu mai piardă timpul cu astfel de depuneri fizice de documente.
Scopul digitalizării este de a descrie procesul de activare, îmbunătățire și transformare a operațiunilor interne prin utilizarea datelor și tehnologiilor digitalizate, pentru a transforma modul în care organizațiile își desfășoară activitatea și pentru a îmbunătăți productivitatea. Cu alte cuvinte, digitalizarea este necesară pentru instituții deoarece trebuie să țină pasul cu progresul în muncă și cu tehnologia, care este în continuă dezvoltare.
Sursa foto: pexels.com