Care sunt noile reguli de conducere din Europa și cum vă vor afecta?

Autor: Bogdan Frațilă
Actualizat: 12 aug 2023, 01:35

Noile standarde ale Comisiei Europene vor fi primele din lume care vor reglementa emisiile de microplastice și alte particule nocive din pneuri și frâne!

Sursa: PixaBay

Noile standarde ale Comisiei Europene vor fi primele din lume care vor reglementa emisiile de microplastice și alte particule nocive din pneuri și frâne!

Noile standarde ale Comisiei Europene vor fi primele din lume care vor reglementa emisiile de microplastice și alte particule nocive provenite din pneuri și frâne, în încercarea de a reduce poluarea aerului. Uniunea Europeană a stabilit standarde de emisii mai stricte pentru vehiculele- toate mașinile, camionetele, camioanele, camioanele și autobuzele- vândute în blocul comunitar, cu scopul de a reduce emisiile toxice de la țevile de eșapament, frâne și anvelope.

Noile norme, denumite Euro 7, au fost prezentate joi de Comisia Europeană ca fiind necesare "pentru a stabili limite mai ambițioase pentru poluanții atmosferici" și "pentru a se asigura că vehiculele rămân nepoluante pentru o parte mult mai lungă din durata lor de viață".

Poluarea aerului a fost estimată a fi responsabilă pentru 300.000 de decese premature în blocul comunitar în 2018. Dintre acestea, expunerea la poluarea cu particule fine și oxizi de azot din traficul rutier a reprezentat peste 70.000

de decese. "Se preconizează că mai mult de 20% din autoturismele și camionetele și mai mult de 50% din vehiculele grele de pe străzile noastre vor emite poluanți pe țeava de eșapament până în 2050", a declarat Comisia într-o declarație Q&A. Se preconizează că liniile directoare vor reduce emisiile de oxizi de azot de la autoturisme și camionete cu 35% și de la autobuze și camioane cu 56% în 2035.

Euro 7 va fi noul standard

Standardele Euro 7 vizează, de asemenea, poluanții nocivi emiși de țevile de eșapament, frânele și pneurile vehiculelor, inclusiv particulele ultrafine, hidrocarburile și monoxidul de carbon. Se estimează că particulele de la țeava de eșapament vor fi reduse cu 13% la autoturisme și camionete și cu 39% la autobuze și camioane, în timp ce particulele de la frânele mașinilor vor fi reduse cu 27%.

"Emisiile vor fi monitorizate cu ajutorul unor senzori de la bord, ceea ce va facilita controalele tehnice periodice și verificările de conformitate și va garanta că emisiile nu vor crește în mod disproporționat în timp, chiar și atunci când aceste vehicule sunt exportate în țări terțe", a declarat Comisia.

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Pachetul "Fit for 55

Propunerea va fi înaintată Parlamentului European și țărilor membre ale UE, obiectivul fiind ca orientările să intre în vigoare în iulie 2025 pentru autoturisme și camionete și în iulie 2027 pentru vehiculele grele. Luna trecută, legislatorii și statele membre ale UE au ajuns la un acord pentru a interzice vânzarea de autoturisme și camionete noi pe benzină și diesel până în 2035.

Acordul a fost primul acord din cadrul pachetului "Fit for 55" al blocului comunitar, pe care Comisia Europeană l-a instituit pentru a atinge obiectivul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% în acest deceniu. Conform acordului, constructorii de automobile vor trebui să reducă emisiile mașinilor noi vândute cu 55% în 2030, față de 2021, înainte de a ajunge la o reducere de 100% cinci ani mai târziu.

Critici din partea industriei auto

Comisia a declarat că lucrează la o altă propunere de reducere a emisiilor de CO2 produse de camioane și autobuze, însă limitările actuale au stârnit critici din partea industriei auto. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) susține că standardele actuale pentru poluanți erau deja stricte și "la un nivel abia măsurabil" datorită tehnologiei de înaltă tehnologie. În principal, industria a susținut că propunerea riscă să încetinească tranziția către un transport cu emisii zero, deoarece fondurile ar putea fi deturnate de la proiectarea vehiculelor electrice către motoarele cu combustie.

Martin Sander, directorul general al Ford Europa, a declarat că sectorul ar trebui să se concentreze pur și simplu pe trecerea la vehicule complet electrice, în loc să "deturneze resurse către tehnologia de ieri".

Pentru consumatori, UE estimează că cerințele sale vor adăuga între 91-152 de dolari pentru costul autoturismelor și aproximativ 2.640 de dolari pentru costul camioanelor. Dar directorul ACEA, Oliver Zipse, a insistat că propunerea va "crește puternic costul vehiculelor". În plus, Comisia intenționează să extindă condițiile de testare a mașinilor, cum ar fi conducerea la temperaturi de până la 45 de grade Celsius, despre care industria auto susține că sunt "condiții extreme de conducere care nu au aproape nicio relevanță în viața reală".

Citește și: Atenție la mașinile noi! Majorarea de preț se resimte la clienti!

Citește și: Aer polar peste România și temperaturi negative în zonele montane înalte și în depresiuni! Prognoza meteo ANM duminică, 13 noiembrie 2022

Citește și: Top 5 Locuri de Vizitat in Brasov! Ce poti vizita sa te impresioneze?