Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunțat că, în urma reluării lucrărilor de reparație capitală la Podul Dunării I Giurgiu- Ruse, ce au început pe 8 ianuarie, circulația este permisă doar pentru autocamioane cu lățimea maximă de 2,55 metri și masa totală de până la 60 de tone, notează observatornews.ro.
Care sunt principalele rute ocolitoare
Aceste lucrări ar putea provoca disconfort pentru șoferii care tranzitează această rută, motiv pentru care autoritățile recomandă rute alternative pentru a evita aglomerația.
Potrivit jurnalulnațional.ro, una dintre opțiunile cele mai viabile pentru a ocoli Vama Giurgiu și Podul Prieteniei este trecerea prin Vama Calafat-Vidin. Podul Calafat-Vidin, care a fost deschis în 2013, oferă o soluție eficientă pentru transportul rutier, reducând timpii de așteptare.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
O altă rută ocolitoare este Vama Turnu Măgurele – Nicopole, care implică traversarea pe calea apei cu ajutorul unui feribot. Această opțiune poate scurta semnificativ timpul de tranzit față de rutele tradiționale. Șoferii care aleg această rută pot folosi traseul București – Alexandria – Turnu Măgurele, pe DN6 până la Alexandria și apoi DN52 spre Turnu Măgurele.
Pentru cei care se află în sudul țării, Vama Bechet – Oreahovo reprezintă o altă opțiune rapidă, având în vedere că traversarea se face cu feribotul, evitând astfel aglomerația de la Giurgiu.
Traseul recomandat este Craiova – Bechet, pe DN55.În acest context, MAE recomandă șoferilor să respecte restricțiile impuse pe Podul Giurgiu-Ruse, inclusiv limitele de viteză de 20 km/h și parametrii de admisibilitate a autocamioanelor.