În municipiul Cluj-Napoca au început să fie folosite noile cărți de identitate electronice încă de la sfârșitul anului trecut.
Până în 2031 cu toții vom avea cărți de identitate electronice, informează playtech.ro. Proiectul pilot legat de cartea de identitate electronică a fost pornit în Cluj-Napoca în luna august a anului trecut. În total, 5.000 de cărți electronice de identitate au fost emise.
Cărțile de identitate electronice au dimensiunea unui card bancar și, pe lângă informațiile regăsite pe actualele buletine, au și un cip pe care sunt stocate două amprente digitale și o amprentă facială.
Noua carte de identitate, cea electronică, a stârnit multă vâlvă, fiind în trecut un scandal legat de rubrica gen sau sex.
Motivul pentru care autoritățile au venit cu inițiativa unui card de identitate electronic este faptul că buletinul de identitate clasic românesc este cel mai ușor de falsificat.
Citeste si: Schimbarea buletinului în 2022. Ce acte sunt necesare pentru un nou buletin
Cartea de identitate electronică începe să fie folosită în România!
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a prezentat anul trecut, într-o conferință de presă cu ministrul de Interne, Lucian Bode, noile cărți de identitate electronice, care au intrat în circulație în Cluj-Napoca.
„Nu este vorba de cip, ci e vorba de amprentă. Nu se introduce nimic în corpul uman. Doar pe bază de amprentă poți să ai toate datele tale, inclusiv cardul de sănătate și alte date de la nivel local, pentru a putea plăti impozite, cu acest instrument. Cetățenii pot opta pentru cartea tradițională de identitate. Cartea de identitate electronică se va emite din 2031”, declara primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
„Noul document va înlocui cartea de identitate aflată în circulație din 1997, în mod treptat, până în august 2031, conform termenelor stabilite prin regulamentul european.
Cartea electronică de identitate este recunoscută în afara granițelor țării. Acest document facilitează accesul cetățeanului la servicii publice, prin preluarea funcționalității cardului de sănătate și implementarea unor servicii electronice de tip e-guvernare. Totodată, cetățenii trebuie să știe că poate fi cerut pentru copii încă de la naștere, cu o valabilitate variabilă, în funcție de vârsta titularului.
Un ultim aspect, este că această carte electronică are elemente suplimentare de securitate și îi conferă titularului siguranță și previne furtul de identitate.
Cartea electronică va reduce birocrați și va felxibiliza relația dintre autorități și cetățeni, concomitent cu oferirea de garanții suplimentare de securitate. Programarea pentru a emite acest card se face în sistemul MAI, nu pe platforma Primăriei Cluj-Napoca”, declara ministrul de Interne, Lucian Bode.