În urma unui scandal legat de conținutul nazist de pe succesorul X al Twitter, tot mai mulți clienți publicitari importanți întorc spatele platformei online a lui Musk. Iar Casa Albă îl acuză pe șeful Tesla de răspândire a antisemitismului.
Postarea controversată de pe platforma X, fostul Twitter, nu a venit de la Elon Musk însuși, ci de la un alt utilizator. Printre altele, acesta a afirmat că "comunitățile evreiești" alimentează "ura împotriva albilor".
Dispută între ADL și Musk
Musk și-a nuanțat ulterior declarația. El s-a referit la "unele grupuri", cum ar fi ONG-ul Anti-Defamation League (ADL), care, în opinia sa, răspândesc rasismul antialb și rasismul antiasiatic. Între cele două părți există tensiuni de ceva timp, ADL criticând faptul că pe Twitter se face prea puțin pentru a combate antisemitismul și ura. Musk a acuzat ADL că este de vină pentru exodul agenților de publicitate către X, după ce a făcut public faptul că aproximativ 60% din veniturile din publicitate au fost pierdute.
El a amenințat chiar că va da în judecată organizația. Directorul general al ADL, Josh Greenblatt, a declarat la începutul lunii septembrie, la CNBC, că violența împotriva evreilor a crescut simțitor în SUA. Dacă Musk răspândește și amplifică vocile antisemite pe X, acest lucru este "foarte problematic".Musk are 160 de milioane de adepți pe X. Atunci când răspunde la o postare, multe milioane de oameni o văd- iar Musk s-a asigurat, de asemenea, că postările sale au o acoperire mai largă. Sarah Frier, reporter la serviciul de știri economice Bloomberg, a declarat în podcastul "Elon Inc" că comentariile lui Musk au fost deosebit de populare în cercurile de dreapta: Chiar dacă face doar cu mâna în direcția cercurilor de dreapta, el încurajează aceste grupuri să se exprime și mai mult și mai neobrăzat pe rețelele de socializare precum X.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
X pierde alți clienți publicitari importanți
Rețeaua X a lui Musk a fost criticată în repetate rânduri pentru că face prea puțin pentru a combate antisemitismul, rasismul, hărțuirea și discursul instigator la ură și pentru că nu șterge suficient de des conținutul problematic. Compania de calculatoare IBM, de exemplu, și-a oprit publicitatea pe X după ce reclamele companiei au fost descoperite alături de postări naziste. IBM a declarat că acest lucru este inacceptabil.
Apple, Disney și studioul de film Lionsgate doresc, de asemenea, să nu mai afișeze reclame pe X. Organizația non-profit Media Matters a arătat anterior că reclame ale altor companii, precum Apple și grupul de software Oracle, au fost publicate pe X alături de postări cu comentarii pozitive despre Adolf Hitler. Comisia Europeană dorește, de asemenea, să oprească deocamdată publicarea de reclame pe X. Motivul invocat a fost creșterea dezinformării și a discursului instigator la ură.Citește și: Doi polițiști din Codlea sunt acuzați că au lăsat victima unui accident rutier să zacă pe asfalt
Citește și: Lansarea rachetei gigantice "Starship" a fost amânată
Citește și: Rusia vrea să interzică "mișcarea LGBTQ"