Potrivit newsweek.ro, proprietarii de mașini electrice nu își vor mai permite să facă plinul acasă, deoarece vor risca să nu se încadreze în plafonul de 255kWh/lună.
Cât a ajuns să coste un plin la mașina electrică
Proprietarii mașinilor electrice, care făceau plinul acasă, vor depăși plafonul obligatoriu de 255kWh/lună. Conform noului OUG nu va mai exista un tarif liber, cei care vor depăși acest plafon vor risca să fie taxați cu 1,3 lei /kWh.
Premierului României, Nicolae Ciucă, a declarat vineri, 11 noiembrie, în cadrul unei ședințe că: "Este o ședință de Guvern în care adoptăm două documente foarte importante. Este vorba despre o Ordonanță de Urgență prin care asigurăm mecanismele de achiziție pentru energie, astfel încât, așa cum ne-am angajat, să asigurăm protejarea populației şi a economiei. Vom menține prețul la energie electrică pentru consumatorii casnici de 0,68 lei pentru cei care consumă până în 100 de Kwh, 0,80 lei pentru cei care consumă între 100 şi 255 de Kwh”.
Astfel că, proprietarii autoturismelor electrice riscă să consume mai mult decât este statul dispus să subvenționeze, iar, la stațiile publice, tarifele au crescut astfel încât șoferii ajung să plătească la fel de mult ca cei care conduc mașini convenționale.
Odată cu scumpirea energiei electrice, drumurile lungi au devenit costisitoare pentru șoferi.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
O mașină electrică va consuma pentru 1.000
km aproximativ 190 kWh. Pentru aceeași distanță, o mașină clasică va consuma, în funcție de combustibil, aproximativ 70 de litri de benzină, respectiv 60 de litri de motorină. Astfel, în bani, șoferii mașini electrice vor scoate din buzunar 470 de lei, la fel de mult cât plătesc șoferii care circulă cu mașini pe diesel sau pe benzină.Citește și: Stații de încărcare a mașinilor electrice București. Unde sunt plasate punctele de alimentare
Doar persoanele care își încarcă acasă vor ieși mai ieftin. Însă riscă să nu se mai încadreze în plafonul subvenționat de stat. Ministrul Mediului le ține partea mașinilor electrice, adăugând că: "Când o gospodărie depășește pragul de 255 de kwh consumați ajunge la un preț de aproximativ 2 lei și la acest preț încă este în pragul de rentabilitate inclusiv mașina electrică".
Astfel, după ce noua Ordonanță de Urgență de plafonare a prețurilor la energie electrică, proprietarii de mașini electrice care, normal, încarcă în primul rând acasă, vor fi „salvați”.
Vor plăti 1,3 lei/kWh.Cât te va costa plinul mașinii electrice dacă vei alimenta acasă cu 1,3 lei/kWh
Dacă vei dori să faci plinul mașinii verzi de acasă, iată cât te va costa:
- - Plin curent Dacia Spring (baterie 27,4 kWh) – 35 de lei;
- - Plin curent Volkswagen ID 3 (baterie de 58 kWh) – 75 de lei;
- - Plin curent Hyundai Ioniq 5 (baterie 77 kWh) – 100 de lei;
- - Plin curent Mercedes EQS Suv 450 (baterie 107,8 kWh) – 140 de lei;
În concluzie, perioada curentului gratuit pentru mașini riscă să se termine.
Proprietarii de mașini electrice nu au cum să beneficieze de OUG de plafonare/compensare a prețurilor la energie electrică, depășind pragul de consum de 255 kWh/lună, iar tarifele energiei la liber au explodat, aceștia se grăbesc să ajungă la stațiile montate de primării, unde tarifele variază de la gratis la 1,5 lei/kWh, precum și la stațiile din marile rețele de încărcare, unde tarifele variază de la circa 1,7 lei/kWh (AC) la 2,5 lei/kWh (DC). La stația Primăriei Sectorului 1 se poate încărca gratuit, dar la stațiile instalate de Primăria Sector 4 în zona Tineretului, lângă Palatul Copiilor, tariful este de 1,25 lei/kWh, cu TVA.