Trenul RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream, achiziționat de CFR Călători, a oferit călătorilor o experiență modernă și rapidă, parcurgând distanța în doar două ore și jumătate.
Cât costă un bilet în primul tren electric nou din România
Cu șase vagoane și o capacitate de 350 de locuri, trenul a plecat din Gara de Nord la ora 9:30 și a ajuns în Brașov la ora 12:00.
Acest tren circulă pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov, fiind clasificat ca tren Interregio. Conform CFR Călători, tarifele pentru această categorie sunt de 63 lei pentru clasa a II-a și 91 lei pentru clasa I.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Citește și: Nou beneficiu pentru pensionarele cu venit de până în 3.000 de lei. Ce gratuitate vor primi acestea
Program special până la jumătatea lunii decembrie
În perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024, trenul electric Alstom va respecta următorul program:
- IR 16001: București Nord, plecare la 05:40 – Brașov, sosire la 08:08
- IR 16002: Brașov, plecare la 08:43 – București Nord, sosire la 11:12
După data de 15 decembrie, odată cu implementarea noului Mers al Trenurilor, orarul va fi actualizat.
Aceasta este prima achiziție de trenuri realizată de statul român după mai bine de 20 de ani. Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a participat, de asemenea, la testarea noului tren, folosind un bilet de tren metropolitan în valoare de 6 lei, valabil pe această rută, conform unei postări de pe pagina sa de Facebook.
„Mă bucur că a început să dea roade acest demers privind achiziţia acestor trenuri electrice, demers deblocat şi început în aprilie 2020, data lansării licitaţiei. Contractul a fost semnat în martie 2022. Acesta este un tren electric Alstom Coradia Stream, fabricat în Polonia şi este abia primul tren electric din contractul de achiziţie a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs, care urmează să fie livrate României.(...) Ţinta noastră, asumată în Programul de Guvernare al PNL, este ca până în 2028 toate reşedinţele de judeţ din românia care au infrastructură feroviară electrificată să beneficieze de trenuri noi şi moderne”, a scris Scrioşteanu pe pagina sa de Facebook.